Zomercolumn Joost van Wijk – Sales Manager SPs Benelux AudioCodes

De laatste ontwikkelingen in zakelijke communicatie

Terwijl velen van ons genieten van de zomervakantie, werpen we een blik op de laatste ontwikkelingen in de wereld van zakelijke communicatie. In deze dynamische tijd zijn Hardware, Cloud-first en AI-integratie prominente thema’s, die ons helpen om efficiënter en eenvoudiger in verbinding te blijven. AudioCodes, een toonaangevende speler op dit gebied, deelt de recentste ontwikkelingen.

Nieuwste Hardware

Eén van de belangrijkste ontwikkelingen is te vinden in de nieuwste Hardware. Met de groeiende populariteit van hybride werkmodellen en werken op afstand, worden naast het netwerk ook de end-points steeds belangrijker. Joost van Wijk, AudioCodes Sales Manager Service Providers Benelux, benadrukt het belang van de juiste apparatuur: “Met de juiste vergaderapparatuur, zoals Microsoft Teams Rooms devices, kun je niet alleen efficiënte videovergaderingen houden en genieten van hoge audio & videokwaliteit, je zorgt er ook voor dat medewerkers vanaf elke locatie kunnen deelnemen en echt het gevoel krijgen dat ze zelf aan de vergadertafel zitten. Gemak en veiligheid speelt daar een belangrijke rol in. Door bijvoorbeeld voor Android 12 devices te kiezen, met de nieuwste security features, behoud je de controle en kun je onbezorgd samenwerken.”

Cloud-First

Een andere cruciale ontwikkeling is de Cloud-First aanpak. De Cloud biedt al lange tijd vele voordelen voor bedrijven, maar de uitdaging blijft vaak hoe dit snel en veilig te realiseren. AudioCodes ondersteunt partners bij snelle migraties naar moderne communicatiediensten in de Cloud, zonder dat ze hoeven te investeren in nieuwe infrastructuur of extra mankracht. Joost licht toe: “Als gecertificeerde Microsoft Operator Connect Accelorator Partner, helpen wij onze partners met een snelle onboarding op het Operator Connect-platform van Microsoft. Dit hebben wij o.a. bij Enreach gedaan, waardoor klanten van Enreach eenvoudig en met een paar klikken telefonie kunnen integreren in Teams, met de juiste management tools en kwaliteitsgaranties. Partners en klanten krijgen daarmee een volledige Cloud-telefoniedienst, die past bij de eisen van het moderne werken en die ook nog eens kan worden uitgebreid met de nieuwste apps, integraties en devices.”

Conversational AI

AI is dit jaar het belangrijkste thema en ook Conversational AI krijgt steeds meer aandacht, met functies als automatische gesprekssamenvattingen, realtime assistentie en pratende chatbots.  Rabobank is een goed voorbeeld van een bedrijf dat Conversational AI heeft omarmd om klanten een betere ervaring te bieden en kosten te verlagen. Joost legt uit: “Door AI-spraakfunctionaliteiten aan je klantenservice toe te voegen maak je self-service eenvoudig, wordt klantcontact slimmer en creëer je meer ruimte voor echt persoonlijk contact. Daarnaast worden deze voice-oplossingen steeds slimmer en natuurlijker, en helpen ze zelfs bij het op afstand herkennen van klantemoties. Hiermee wordt Conversational AI een veelzijdige en onmisbare schakel voor elke organisatie die zijn klanten slim en effectief wil bedienen.”

De mogelijkheden zijn enorm en AudioCodes ondersteunt partners bij de toenemende vraag in de markt. Wil je meer weten over deze onderwerpen? Neem dan contact met Joost op of volg AudioCodes op LinkedIn voor de laatste ontwikkelingen in zakelijke communicatie. Fijne zomer!

Mobiele versie afsluiten