Wij maken bij VoipQ een heel gaaf jaar mee met onder andere de release van FlexiBel. Dat is ons nieuwe mobiele platform waarbij de gebruiker veel extra opties heeft, zoals een vrije netwerkkeuze en vast-mobiel integratie. Wij merken dat deze dienst onder andere in de zorg erg goed aanslaat. Dit is zo’n branche waar optimale bereikbaarheid en flexibiliteit van groot belang is.
Een tevreden klant
Via een van onze resellers leveren wij FlexiBel aan een zorginstelling. Deze instelling heeft zo’n 1200 medewerkers die allen via hun mobiel bereikbaar zijn voor zowel collega’s als cliënten. In deze klantcase kwam de wens om te optimaliseren sterk naar voren en hier was “reguliere” mobiele telefonie niet toereikend genoeg. De medewerkers zitten verspreid over het land, dus een vrije keuze uit KPN, T-Mobile en Vodafone bínnen de groepsbundel zorgt ervoor dat elke gebruiker een optimaal bereik heeft.
Door de vast-mobiel integratie kan de gebruiker snel met verkorte kiesnummers intern naar zijn collega’s bellen, zelfs in het buitenland. Maar nog belangrijker in deze businesscase, hij kan er zelf voor kiezen met welk nummer hij uitbelt en op welk nummer hij (direct) bereikbaar is. Deze wens kwam sterk naar voren omdat de 06-nummers niet bij de cliënten bekend mochten worden.
Nog een aanzienlijk voordeel voor deze klant is onze fall-back functie. Indien er onverhoopt een grote storing is bij een van de netwerkoperators, kunnen wij een ander netwerkprofiel inladen zonder dat iets in de techniek of telefonie-oplossing gewijzigd hoeft te worden. De gebruiker belt dan gewoon met dezelfde bereikbaarheid en technieken verder op een ander netwerk.
Zelfs voor de ICT-afdeling van de afnemer ging er een wereld open. Er is zoveel winst behaald op het gebied van continuïteit en efficiëntie dat de iets hogere abonnementsprijs meer dan waard was en de gunning naar onze partner is gegaan.
Mijn conclusie is dat bedrijven steeds meer inzien dat een kwaliteitsinvestering in ICT en telefonie flinke winst op kan leveren. Denk bijvoorbeeld ook aan een integratie van de telefonie met een CRM-pakket, zodat de klantkaart van de beller direct beschikbaar is. Hier zou ik graag verder op door willen gaan, echter past dit niet meer in deze column. Wellicht dat Mark Minnaard van Red Cactus hier in een volgend item meer over kan vertellen.
Goof Midden, Voipq