We kunnen terugblikken op een geslaagde rebranding naar onze nieuwe merknaam. Voor Nederland was de verandering van Destiny naar Dstny een logische stap. We konden een deel van de vorige naam behouden en tegelijkertijd een nieuw elan met bijbehorend logo en Europese naam invoeren.
De introductie van de nieuwe naam en logo werd door medewerkers, klanten en partners positief ontvangen en de volgende stap voor de tweede helft van 2022 en 2023 is om de naamsbekendheid en herkenbaarheid te vergroten. Een belangrijk onderdeel hiervan is de sponsoring van het Lotto-Dstny UCI World Tour Cycling team. Het Dstny logo was zichtbaar tijdens de Tour de France op de shirt, broek en helm van het Lotto-Soudal-Dstny team. De afgelopen weken was het ook zichtbaar tijdens de Vuelta waarvan de start en de eerste 3 etappes in Nederland plaats vonden. Vanaf 1 januari zal het team bekend staan als Lotto-Dstny. We hopen hiermee over een aantal jaren dezelfde bekendheid als Jumbo-Visma te verwerven.
Na de overname van Soluno en Telepo vorig jaar heeft Dstny had alle ondernemingen die technologieën inbrengen samengebracht binnen Dstny for Service providers; Dit bedrijfsonderdeel binnen de groep bedient interne en externe service providers. Interne Service providers zijn b.v. Dstny NL en Dstny BE en een goed voorbeeld van een externe Service Provider in NL is T-Mobile.
Inmiddels heeft Dstny NL in de eerste helft van 2022 een reseller agreement aangegaan waarmee we het @Work portfolio van T-Mobile kunnen aanbieden en zal dit ook onderdeel gaan uitmaken van de FMC oplossing die we met Dstny UCaaS in de markt gaan zetten. Dstny UCaaS is een nieuw product gebaseerd op het bekende UC platform Telepo. Binnen Dstny UCaaS worden een aantal componenten samengebracht zoals Telepo, Dstny Analytics en Dstny Automate.
Dstny UCaaS marktintroductie zal de focus voor Dstny en Dstny NL zijn tijdens de tweede helft van 2022.
Ed-Smit is algemeen directeur van Dstny Nederland