Zomercolumn Capestone

– Nieuwe hoofdstukken, stevige connecties

Bij Capestone is het allesbehalve komkommertijd. De eerste helft van 2025 was er één om trots op terug te kijken — en om met energie vooruit te blikken.

Capestone - Jos Ouwerkerk - Managing director-600550Terugblik op H1: Capestone als onderdeel van OptConnect & Graham Partners

Sinds de overname door OptConnect en de betrokkenheid van Graham Partners private equity is er een nieuwe dynamiek ontstaan. De samenwerking heeft onze slagkracht vergroot en onze positie in de markt verder versterkt. De synergie tussen Capestone en OptConnect is al merkbaar, zo is Capestone UK Ltd opgericht voor expansie naar de UK, zijn er nieuwe connectivity proposities zijn gelanceerd – zo zijn AT&T USA 4G/5G & IoT sims beschikbaar via Comgate – en wordt er gewerkt aan 24×7 Follow the Sun support model om partners wereldwijd te ondersteunen.

Connectivity as a Service: one-stop shop

Wat begon als een slimme oplossing voor specifieke toepassingen, is uitgegroeid tot een belangrijke peiler. Connectivity as a Service groeit hard door, zowel in IoT-connectiviteit als in Fixed Wireless Access (FWA) en Backup-oplossingen. Ook zijn er vertical based solutions in Retail en Energy bestelbaar. Partners en hun klanten kiezen steeds vaker voor flexibiliteit, schaalbaarheid en ontzorging — en dat is precies wat onze CaaS-oplossingen bieden.

Vooruitblik H2: een nieuw thuis voor Capestone

Na de zomer verhuizen we naar ons nieuwe HQ in Leiden, een plek die past bij onze verdere Europese ambities. Met een eigen warehouse, eigen bezorgservice en field services bieden we nog meer waarde.

Wat betekent dit voor Capestone en Comgate partners?

Onze groei is ook de groei van onze partners. Dankzij schaalvoordelen, een breder portfolio en snellere levertijden kunnen managed service providers, distributeurs en system integrators hun klanten beter bedienen. De samenwerking met OptConnect opent deuren naar nieuwe markten en technologieën, terwijl onze CaaS-oplossingen zorgen voor terugkerende omzet voor partners en langdurige klantrelaties. En met de uitbreiding van onze field services en logistiek kunnen partners rekenen op nog meer ondersteuning — van installatie tot onderhoud.

Of je nu op het strand ligt, in de bergen wandelt of gewoon geniet van een rustige dag thuis: we wensen je een fijne zomer toe. En we kijken ernaar uit om samen met jou het tweede halfjaar van 2025 vorm te geven — vol verbinding, innovatie en nieuwe hoofdstukken. 

Jos Ouwerkerk, Capestone

Mobiele versie afsluiten