TP-Link levert in Nederland sinds 4 jaar een SDN netwerk oplossing voor het MKB genaamd Omada. Omada is een licentie vrije SDN oplossing voor de zakelijke markt. Onder de vlag Omada levert TP-Link deze netwerk oplossing aan zakelijke klanten in Nederland. Netwerken tussen de 0 en 500 medewerkers hebben de focus van het Nederlandse sales en pre sales team. Midden dit jaar komt er een toevoeging op het huidige Omada Portfolio : Omada Pro. Hiermee kan iedere organisatie gebruik maken van een goede B2B netwerk oplossing voor een zeer prettige prijs.
Al jaren moet er voor het gebruik van een netwerkoplossing een bepaald tarief per periode betaald worden, de zogenaamde licentie! Wat blijkt nu? Steeds meer IT leidinggevende, inkopers en vooral financieel managers vinden dit een doorn in het oog. “Men betaalt relatief veel geld voor de hardware in een oplossing en dan mag je ook nog extra betalen voor het gebruik daarvan!” is een veel gehoorde uitspraak van deze groepen. Deze licentiekosten kunnen per jaar behoorlijk oplopen. Vergelijk je bijvoorbeeld de 1 jarige licentiekosten van een netwerk met de totaalprijs van TP-Link Omada, zet dit aan tot nadenken. En dat is wat veel resellers en eindgebruikers gedaan hebben en steeds vaker doen.
First time installation support
Bij TP-Link Omada hebben we daar een geheel andere gedachte bij. Egbert Rijntjes: “Alles wat je koopt zit in de doos. Het product (hardware), software, support en de updates en upgrades. En daar wordt ook nog eens 10 jaar garantie op gegeven. Geen addertjes onder het gras. En dat alles voor een zeer scherpe prijs”.
De partners van Omada zijn dusdanig goed opgeleid, dat een project gewoon slaagt. En is er toch een keer een probleempje, dan zijn er pre sales consultants die altijd hulp kunnen bieden. Voor klant specifieke support vragen is er een knop in de software die je kan activeren. Vanaf dat moment word je om de 4 uur op de hoogte gehouden van de status van de oplossing. Dag en nacht! In 99 van de 100 gevallen is dit echter helemaal niet nodig. We helpen de nieuwe partners met hun 1ste en of 2de project op dusdanige wijze, dat de implementatie soepel verloopt. First time installation support. Hier kan iedere reseller, zonder extra kosten gebruik van maken. Omdat onze resellers verstand hebben van networking en de implementatie daarvan, zorgt dit in combinatie met een makkelijke installatie, implementatie en beheer, dat het project geslaagd afgerond wordt. Goed voor de klant, goed voor de reseller en dus ook goed voor ons.
Iedere organisatie in Nederland kan dus gebruik maken van de Omada networking oplossingen. Je weet dat er een zeer grote organisatie achter staat, die je vooraf helpt en na oplevering altijd bereid is je te blijven helpen. Geen extra licenties aanschaffen, dus geen extra kosten. Dat is betrouwbaar en voorspelbaar. De wens van iedere IT directeur/ inkoper of financieel manager. Zeker in deze tijden waarin bugetten onder druk staan.
Egbert Rijntjes is Partner Account Manager B2B bij TP-Link