Zetacom, exclusief distributeur van NFON in Nederland, heeft tijdens haar partnerdag in Zoetermeer een nieuw partnermodel geïntroduceerd. Binnen dit nieuwe partnermodel geeft Zetacom partners toegang tot de ervaring die het bedrijf heeft opgebouwd in telefonieoplossingen en -diensten om klanten en prospects in combinatie met NFON cloudtelefonie een complete oplossing te kunnen bieden.
Dick Dompeling, directeur van NFON-distributeur Zetacom: “Het merendeel van de klanten wil tegenwoordig een totaaloplossing op het gebied van ICT, waarbij de IT-partner vaak als eerste wordt aangesproken. Telefonie is voor deze IT-partijen een ideale upsell, maar tegelijkertijd geen core business en een andere tak van sport. Wij kunnen partners de perfecte combinatie bieden van NFON-cloudtelefonie en brede kennis en praktische ondersteuning in telefonie-oplossingen en diensten. Zo kunnen zij voor elke klant een passend aanbod van IT- en telefonie- oplossingen en -diensten aanbieden.”
Flexibel partnermodel met volledige support
Het nieuwe partnermodel geeft partners volledige flexibiliteit in hoe ze NFON en aanvullende oplossingen in de markt willen zetten. Partners kunnen het verkooptraject voor hun rekening nemen en dan Zetacom inschakelen voor de implementatie, of beide verzorgen. In beide modellen kan de partner rekenen op de kennis en expertise van Zetacom. Tevens zal Zetacom bijdragen aan leadgeneratie voor bedrijven tot circa 20 seats, waarna prospects volledig aan de partners zullen worden overgedragen. Annemarieke Langeveld, partner manager: “We willen een one-stop-shop voor partners zijn en ondersteuning bieden voor het volledige proces, van sales tot implementatie tot aftersales, afhankelijk van de behoefte van de partner of diens eindklant. We brengen de voordelen van het kiezen van een cloud-oplossing, flexibiliteit met volledige ondersteuning, naar onze partnerstrategie.”
Kennisdeling centraal op Partnerdag
Het nieuwe partnermodel werd geïntroduceerd op de Zetacom Partnerdag van 26 januari. Tijdens deze middag stond het delen van kennis en ervaring over NFON cloud-telefonie en complementaire oplossingen tussen Zetacom en de 40 deelnemende partners centraal. Zo presenteerde Mondago, leverancier van koppelingen tussen computer- en telefonie-software, de mogelijkheden en voordelen van een integratie tussen NFON en CRM. Voor deze populaire eerste stap richting digitale transformatie zijn al 300 koppelingen beschikbaar. Vele nieuwe specials kwamen aan bod, zoals nDaks (alarm server voor het MKB), Neorecording (gespreksopname faciliteiten vanwege privacy wetswijzigingen), nContactcenter (een professioneel callcenter als add-on uit de cloud), de nieuwe mogelijkheden van Multicell Gigaset in combinatie met NFON, en nog veel meer. Tevens werd er een rondleiding door de Dutch Innovation Factory gegeven, het hoofdkantoor en distributiecentrum van Zetacom, welke wordt gedeeld met ICT-studenten van de Haagse Hogeschool. Uit het distributiecentrum van Zetacom kunnen alle oplossingen inclusief hardware, maar ook alle reserve-onderdelen uit voorraad geleverd worden. Dompeling sluit af: “Onze partnerdag was een groot succes. Er zijn veel ervaringen en nieuwe ideeën uitgewisseld. We zien onze partners als een extensie van onze eigen organisatie en door nauw samen te werken kunnen we ons gezamenlijke doel bereiken: de eindklant ondersteunen met de allerbeste oplossing en diensten.”