Negen maanden geleden kondigde multi-vendor integratiespecialist Yenlo de acquisitie van branchepartner Datacon aan. Inmiddels is deze integratie succesvol afgerond.
De overname resulteert in verticale en horizontale groeimogelijkheden voor Yenlo door een aanzienlijke uitbreiding van het productportfolio.
Het portfolio is uitgebreid met integratieoplossingen van grote leveranciers van integratietechnologie – Microsoft Azure, Boomi en MuleSoft – en een overvloed aan aanvullende services. Deze uitbreiding heeft Yenlo’s positie als een wereldwijde multi-vendor integratie- en API-specialist verstevigd. Datacon’s CEO en mede-oprichter Meindert van Duijvenbode blijft als boardmember en CRO binnen de Yenlo Group een belangrijke rol vervullen binnen de nieuwe organisatie.
“Hoewel onze individuele marktimpact altijd gezond is geweest, vergroot de opname in de Yenlo Group ons vermogen om op te schalen en toegang te krijgen tot nieuwe markten en klantprofielen. We zijn trots op de reis die Datacon tot nu toe heeft afgelegd en zijn enthousiast over dit nieuwe hoofdstuk met Yenlo.” – Meindert van Duijvenbode, CEO & Mede-Oprichter, Datacon
“Een bekend spreekwoord luidt: Als je snel wilt gaan, ga dan alleen. Wil je ver komen, ga dan samen. Het is dus met grote vreugde en dankbaarheid dat we deze krachtenbundeling met succes voltooien. De groeistrategie van Yenlo is duidelijk en de overname van Datacon is daar een voorbeeld van. Door onze expertise op het gebied van integratie uit te breiden, hebben we ons streven naar een leidende marktpositie op het gebied van API- en integratietechnologie in Europa en Noord-Amerika verder ontwikkeld. De schat aan kennis van Datacon is van groot belang voor huidige en toekomstige klanten van Yenlo.” – Ruben van der Zwan, CEO & Mede-oprichter, Yenlo
Uitbreiding serviceaanbod naast WSO2-technologie: Microsoft Azure, Boomi en MuleSoft
De succesvolle acquisitie van Datacon heeft Yenlo’s portfolio uitgebreid met technologieoplossingen van drie integratieleveranciers: Microsoft Azure, Boomi en MuleSoft. Deze oplossingen variëren van volledig beheerde out-of-the-box iPaaS-technologieën (Integration Platform-as-a-Service) tot diensten die gericht zijn op volledige sectoren zoals Telecom – een op maat gemaakt integratieproduct voor abonnementsaanbieders en telecomoperators.
De uitbreiding van de portfolio heeft ook het verticale bereik van Yenlo vergroot. Het aanbod bevat nu integratiediensten voor iedereen. Van start-ups tot middelgrote bedrijven tot toonaangevende ondernemingen en multinationals – of ze nu on-premises, hybride of cloudgebaseerde integratieoplossingen nodig hebben.
Microsoft Azure, Boomi en MuleSoft maken Yenlo’s set van multi-vendor expertise volledig, aangezien ze nu naast WSO2 en Yenlo’s eigen Connext Platform en Connext Go! oplossingen zullen worden aangeboden. Geografisch gezien heeft de overname Yenlo’s positie als marktleider in West-Europa en Noord-Amerika verder versterkt.