Op vrijdag 20 november opent Xiaomi de deuren van haar eerste shop-in-shop in MediaMarkt Amsterdam ArenA. Onder de noemer ‘smart life, made simple’ introduceren MediaMarkt en het Internet of Things (IoT) bedrijf Xiaomi, een nieuw winkelconcept. Hierdoor kunnen MediaMarkt klanten kennismaken met het high-tech (slimme) ecosysteem van de IoT-connected producten van Xiaomi, naast het smartphone portfolio van het merk.
De opening werd voor een klein comité gedaan door Daisy HU, country manager Benelux van Xiaomi samen met Edward van Lith Chief Customer officer van MediaMarkt Amsterdam Arena.
Exclusieve samenwerkingsovereenkomst
MediaMarkt Nederland en Xiaomi hebben een exclusieve samenwerkingsovereenkomst met elkaar getekend voor een langere periode. MediaMarkt Nederland intensiveert de samenwerking met Xiaomi om het hele productportfolio in al haar facetten te laten zien. In eerste instantie liet MediaMarkt klanten kennismaken met het veelzijdige portfolio van Xiaomi met toegankelijk geprijsde 5G smartphones. En nu wordt daar het zogeheten IoT-connected ecosysteem van aan toegevoegd.
Xiaomi brengt technologische oplossingen uit die met één knop op je smartphone te bedienen zijn, waardoor het hele huis slim verbonden is. Xiaomi noemt de technologische toepassingen: ecoproducten. De ecoproducten vormen – samen met de smartphone – het ecosysteem. In het portfolio van Xiaomi zijn producten vertegenwoordigd als smartphone accessoires, zoals wireless chargers, maar ook producten als draadloze stofzuigers, wearables, Air Purifiers, elektrische fietsen, scooters en game monitoren vertegenwoordigd. Daarnaast verkoopt Xiaomi producten in de lifestyle categorie, zoals koffers, brillen en scheerapparaten.
Huis van de toekomst
Daarbij zoekt de multinational samenwerking met de juiste partners. In dat kader opent MediaMarkt Amsterdam ArenA, samen met Xiaomi, op vrijdag 20 november de deuren van het ‘huis van de toekomst’. Het betreft een shop-in-shop, waarin alle IoT-connected ecoproducten en smartphones van Xiaomi vertegenwoordigd zijn om getest te worden door het publiek.
“Onze visie is om innovaties voor iedereen toegankelijk te maken en mensen in staat te stellen een beter leven te leiden door middel van nieuwe technologieën – en dat alles tegen toegankelijke, eerlijke prijzen. Om deze visie te realiseren zullen we, samen met MediaMarkt als leidend retailbedrijf voor consumentenelektronica, in de toekomst nog meer van onze innovatieve smartphones en IoT-producten naar Nederland brengen”, zegt Daisy Hu, Managing Director Xiaomi Benelux.
Xiaomi bestaat al tien jaar en het bedrijf opereert in ruim 30 markten. Met haar smartphones neemt Xiaomi wereldwijd de derde plaats in beslag. Ondanks dat Xiaomi nog relatief nieuw is in de Benelux markt, sinds 2019, heeft het bedrijf reeds talloze fans in Nederland.