• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Xelion via MachCloud beschikbaar voor resellers

Gesprek met Kees van der Borst (MachCloud) en Thijs van den Ende (Xelion)

20-07-2022
thijs van den ende (xelion)_kees van der borst (machcloud)-400
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

De lancering van Xelion 8.1 in juli is goed nieuws voor resellers. De update van het communicatieplatform biedt geautomatiseerde ordering waarmee resellerpartners sneller en makkelijker diensten kunnen ontwikkelen, opleveren, factureren en beheren. MachCloud is de eerste partner die hiervan profiteert. Resellerpartners van deze distributeur kunnen nieuwe Xelion-klanten nu direct onboarden, provisionen en factureren.

thijs van den ende (xelion)_kees van der borst (machcloud)-400Resellerpartners van MachCloud kunnen Xelion sinds kort direct en zonder tussenstappen online verkopen en beheren. Directeur Kees van der Borst van MachCloud legt uit dat resellers eenvoudig een combipakket met Xelion, inclusief belbundels, kunnen samenstellen en die aanbieden aan klanten. Bij de bestelling krijgen klanten direct een functionerende Xelion-aansluiting, inclusief telefonie via hun smartphone.

MachCloud zorgt ervoor dat bestellingen via de site van de partner kunnen worden geplaatst. Daar kiest de klant een abonnement en bundel, downloadt en installeert de Xelion-app op een smartphone, bevestigt de verificatie-sms en kan bellen. Achter de schermen verzorgt MachCloud de onboarding, provisioning en billing voor de reseller. De bundels zijn beschikbaar voor een vaste prijs per medewerker per maand.

“De wereld beweegt naar snelle online aankopen en zelfstandiger beheer door klanten voor een vast bedrag per maand per gebruiker”, zegt Kees. “Bellen, bundels, beheer, nummers en trunks zijn inbegrepen tegen voorspelbare kosten. Resellers kunnen zelf hun eigen propositie maken op basis van de communicatiediensten en functies van Xelion. We bieden de dienst kant-en-klaar voor andere landen zodat partners en klanten geen gedoe hebben met BTW en buitenlandse nummers.”

Minder supportvragen

Xelion 8.1 biedt resellers meer mogelijkheden voor zelfstandig beheer door klanten. Na de bestelling kunnen ze het abonnement beheren op een moment dat hen uitkomt. Klanten kunnen ook tenants in de portal bestellen en die worden direct meegenomen in de facturatie. Dat zijn volgens Kees belangrijke voordelen voor partners. “Als klanten zelf meer beheer overnemen, leidt dit tot minder supportvragen. Daar wordt iedereen blij van, zeker als resellers de support niet kunnen factureren”, zegt Kees. “Maar dat kan alleen als je orders, beheertaken en facturatie in één omgeving organiseert. Dat kan op het platform van Xelion.”

Geautomatiseerde ordering

MachCloud helpt resellers klanten sneller te activeren in de orderstraat. Ook zijn proefabonnementen mogelijk voor klanten die een dienst ‘even willen proberen’. “Klanten kopen in stapjes en installeren niet meteen alle functies”, zegt Kees. “In plaats van dat je als reseller naar een klant toe moet en allerlei zaken moet installeren, hebben klanten de dienst direct in handen en kunnen ze er zelf mee experimenteren. Dat verkoopt sneller, het kost minder inspanning en spreekt klanten aan.”

Innovatief

Ook salesmanager Thijs van den Ende van Xelion is enthousiast over de samenwerking met MachCloud. Vorig najaar is communicatieplatform Xelion 8 gelanceerd en partners zijn unaniem tevreden over de ge-update versie. Xelion 8.1 is doorontwikkeld vanuit de visie van Xelion dat partners hun klanten sneller en makkelijker willen ontzorgen. Bij MachCloud lijkt dat meer dan gelukt. “De update met het zelfstandig bestellen en provisioning is belangrijk voor partners”, legt Thijs uit. “Zoals MachCloud laat zien, is de grootste waarde voor partners dat ze diensten snel kunnen bestellen, uitleveren, beheren en factureren. Geautomatiseerde ordering is de crux want partners kunnen onder hun eigen naam en merkidentiteit klanten zelf eenvoudig diensten online laten bestellen. Partners hebben de vertrouwensrelatie met bedrijven.”

Met Xelion 8.1 kunnen distributeurs zoals MachCloud hun resellers beter ondersteunen. “Een belangrijke mijlpaal voor het kanaal”, zegt Thijs. “Resellerpartners van distributeurs kunnen hun online verkoopkanaal nu zo inrichten dat klanten zelfstandig onze diensten kunnen kopen. Door de automatisering van processen kan dat voor een aantrekkelijk tarief. MachCloud loopt voorop op de branche en zal hiervan de vruchten plukken. De vraag naar ‘Mobiel tenzij…’ wordt door deze vast-mobiele oplossing van MachCloud ingelost en online verkopen past in de huidige tijd.”

Mobile first-strategie

MachCloud heeft ook een vast-mobiele propositie, inclusief managementfuncties, ontwikkeld op het Xelion-platform. Dat maakt Xelion interessant voor resellers die klanten helpen met hun ‘Mobiel tenzij…’ strategie. “Mobiliteit is een integraal onderdeel van de processen van organisaties. Dus bieden we standaard statusinformatie, doorverbinden, wachtrijen, et cetera”, zegt Kees. “De Xelion-app voor smartphones en laptops maakt alle functionaliteit overal beschikbaar. De user interface maakt de diensten op kantoor, onderweg en thuis identiek en verlaagt de drempel voor bedrijven die hybride willen werken.”

Totaalpakket

Xelion biedt resellers nu dus een totaalpakket communicatiediensten dat ze online kunnen verkopen en waarmee ze bedrijven helpen die hybride willen werken. “Klanten doen steeds meer zelf en Xelion vermindert de beheerlast van resellers”, zegt Kees. “Automatisering maakt processen simpeler en dus goedkoper. In combinatie met ‘Mobiel tenzij…’ is dit zo interessant voor het kanaal dat ik verwacht dat veel resellers zullen overwegen Xelion op te nemen in onze orderstraat.”

Meer weten over de voordelen die Xelion jouw bedrijf kan bieden? Neem dan contact op met Thijs van den Ende via 015 763 07 66 of mail naar thijs.van.den.ende@xelion.com.

(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nummer 3)

Tags: ITchannelPRO MagazineUCaaSVoIP

GerelateerdeBerichten

yeastar_logo

Update voor het Yeastar P-Series-telefoonsysteem

2025/07/29
Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Volgend bericht
TCS Tata consultancy services

Hoe kijkt de bovenkant van de markt naar het IT- en dreigingslandschap

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon