X2com ziet belangstelling voor twee nieuwe diensten

‘Beter bereik voor lagere kosten’

X2com heeft in korte tijd twee nieuwe diensten gelanceerd; netwerkonafhankelijk data delen met X2mobile en 4G back-up simkaarten als onderdeel van X2connect. Het bedrijf uit Rosmalen timmert aan de weg en dus is de belangstelling van partners fors groter dan gedacht. “Dit zijn diensten waar de markt op zat te wachten”, zegt algemeen directeur Tom Mulder.

Tom Mulder X2comDe nieuwe dienst X2mobile maakt X2com mobiele bereikbaarheid een stuk eenvoudiger. De simkaarten die het aan partners levert, gebruiken de twee best geteste mobiele netwerken in Nederland. Als gebruikers merken dat het bereik van een aanbieder achterblijft, kunnen ze makkelijk wisselen. Zo zijn klanten altijd optimaal bereikbaar.

De databundels op een contract worden bij elkaar opgeteld en vervolgens op gelijke wijze toebedeeld aan elke simkaart, ongeacht de omvang van de individuele bundel. “X2mobile vergroot de bereikbaarheid en verlaagt de directe kosten”, zegt Tom. “Daarnaast is het beheer voor zowel partners als klanten een stuk eenvoudiger. De indirecte kosten gaan dus ook naar beneden.”

Uiteraard kunnen deze X2mobile bundels nog steeds onderdeel worden van de telefooncentrale op kantoor en maakt de klant volledig deel uit van het team op kantoor. Later dit jaar voegt X2com de derde operator toe aan het product X2mobile.

4G back-up simkaarten

De tweede lancering van X2com is de 4G back-up simkaarten die klanten met 4G data ervan verzekert dat zij altijd online zijn en blijven, ook als hun vaste internetverbinding een storing heeft. Tom: “De noodzaak van een back-up verbinding is duidelijk, maar het realiseren ervan kan complex zijn. Daarnaast heeft het een prijskaartje dat menig ondernemer afschrikt.”

Partners van X2com kunnen de 4G back-up simkaart aanbieden in combinatie met internetverbinding X2connect voor een vast laag bedrag per maand. “Je kan het zien als een verzekering, zodat je als bedrijf gewoon kunt doorwerken zoals je gewend bent, telefonische bereikbaar blijft en klanten nog steeds bij je kunnen pinnen. Zelfs als je internetverbinding een storing heeft.”

Een 4G back-up simkaart is logisch en simpel te implementeren. Er zijn geen extra internetverbindingen nodig en, net zo belangrijk, er is geen sprake van levertijden. Partners kunnen de 4G back-up sim uit voorraad leveren en het activeren is in een handomdraai geregeld. Aansluiten op het netwerk van klanten is ook geen probleem. Een 4G back-up sim kan namelijk altijd worden mee verkocht met een X2connect-internetverbinding. Of deze nu worden geleverd over een lijn van KPN, Delta, Eurofiber, Tele2 of een lokaal initiatief. “Niet geheel onbelangrijk; de simkaart past in alle hardware. Of het nu een 4G-modem, router of een dongel is. Samen met de klant kiest de partner de hardware en wij zorgen voor een betrouwbare en stabiele internetverbinding mocht de vaste internetverbinding uitvallen.”

Belangstelling

Hoewel beide diensten nog maar net zijn gelanceerd, zijn Tom en zijn collega’s verrast over de belangstelling. “We hebben natuurlijk vooraf met een aantal partners over de mogelijkheden gesproken, maar dat is iets anders dan praten over harde deals”, geeft Tom aan. “Maar op de eerste dag van elke lancering zien we de orders binnenstromen.”

Het kan niet anders of de partners van X2com hebben klanten die hiermee direct worden geholpen. Als het gaat om X2mobile kan iedereen zich daar wel iets bij voorstellen. Als enkele medewerkers minder mobiel bereik hebben, levert dat irritatie op. En als dat gecombineerd kan worden met grotere bundels, zonder dat de totale kosten stijgen, zal elke klant daar tevreden mee zijn.

Bij de 4G back-up sim ligt het iets anders. Maar hier speelt volgens Tom vooral dat partners al veel toepassingen in kaart hadden gebracht. “Het idee dat het netwerk van de klanten tegen een geringe meerprijs en vooral met een handomdraai een hogere redundantie kan krijgen, spreekt hen aan. Er zijn ook veel situaties waarin een alternatief in de vorm van een tweede vaste verbinding gewoon onmogelijk is.”

Aan de weg timmeren

Tom en zijn team timmeren dus hard aan de weg en brengen diensten waar het partnerkanaal goed mee uit de voeten kan. Het zijn herkenbare, makkelijk te implementeren diensten die overeenkomen met de wensen en mogelijkheden van klanten. Dat zijn primair ondernemingen tot de bovenkant van het MKB.

X2com biedt de partners nu met zo goed als 100 procent dekking in Nederland vaste breedbandverbindingen, mobiele verbindingen en natuurlijk vaste telefonie. Tom: “Dat is een behoorlijke prestatie en daar zijn we trots op. Maar we zijn nog lang niet klaar. Ons aanbod van diensten zal dit jaar verder toenemen.”

 

Meer weten over X2com? Bel dan met Tom op telefoon 088 889 22 66 of mail naar info@x2com.nl.

(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPro Magazine nummer 1)

Mobiele versie afsluiten