• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

X2com ziet belangstelling voor twee nieuwe diensten

‘Beter bereik voor lagere kosten’

25-03-2022
Tom Mulder X2com
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

X2com heeft in korte tijd twee nieuwe diensten gelanceerd; netwerkonafhankelijk data delen met X2mobile en 4G back-up simkaarten als onderdeel van X2connect. Het bedrijf uit Rosmalen timmert aan de weg en dus is de belangstelling van partners fors groter dan gedacht. “Dit zijn diensten waar de markt op zat te wachten”, zegt algemeen directeur Tom Mulder.

Tom Mulder X2comDe nieuwe dienst X2mobile maakt X2com mobiele bereikbaarheid een stuk eenvoudiger. De simkaarten die het aan partners levert, gebruiken de twee best geteste mobiele netwerken in Nederland. Als gebruikers merken dat het bereik van een aanbieder achterblijft, kunnen ze makkelijk wisselen. Zo zijn klanten altijd optimaal bereikbaar.

De databundels op een contract worden bij elkaar opgeteld en vervolgens op gelijke wijze toebedeeld aan elke simkaart, ongeacht de omvang van de individuele bundel. “X2mobile vergroot de bereikbaarheid en verlaagt de directe kosten”, zegt Tom. “Daarnaast is het beheer voor zowel partners als klanten een stuk eenvoudiger. De indirecte kosten gaan dus ook naar beneden.”

Uiteraard kunnen deze X2mobile bundels nog steeds onderdeel worden van de telefooncentrale op kantoor en maakt de klant volledig deel uit van het team op kantoor. Later dit jaar voegt X2com de derde operator toe aan het product X2mobile.

4G back-up simkaarten

De tweede lancering van X2com is de 4G back-up simkaarten die klanten met 4G data ervan verzekert dat zij altijd online zijn en blijven, ook als hun vaste internetverbinding een storing heeft. Tom: “De noodzaak van een back-up verbinding is duidelijk, maar het realiseren ervan kan complex zijn. Daarnaast heeft het een prijskaartje dat menig ondernemer afschrikt.”

Partners van X2com kunnen de 4G back-up simkaart aanbieden in combinatie met internetverbinding X2connect voor een vast laag bedrag per maand. “Je kan het zien als een verzekering, zodat je als bedrijf gewoon kunt doorwerken zoals je gewend bent, telefonische bereikbaar blijft en klanten nog steeds bij je kunnen pinnen. Zelfs als je internetverbinding een storing heeft.”

Een 4G back-up simkaart is logisch en simpel te implementeren. Er zijn geen extra internetverbindingen nodig en, net zo belangrijk, er is geen sprake van levertijden. Partners kunnen de 4G back-up sim uit voorraad leveren en het activeren is in een handomdraai geregeld. Aansluiten op het netwerk van klanten is ook geen probleem. Een 4G back-up sim kan namelijk altijd worden mee verkocht met een X2connect-internetverbinding. Of deze nu worden geleverd over een lijn van KPN, Delta, Eurofiber, Tele2 of een lokaal initiatief. “Niet geheel onbelangrijk; de simkaart past in alle hardware. Of het nu een 4G-modem, router of een dongel is. Samen met de klant kiest de partner de hardware en wij zorgen voor een betrouwbare en stabiele internetverbinding mocht de vaste internetverbinding uitvallen.”

Belangstelling

Hoewel beide diensten nog maar net zijn gelanceerd, zijn Tom en zijn collega’s verrast over de belangstelling. “We hebben natuurlijk vooraf met een aantal partners over de mogelijkheden gesproken, maar dat is iets anders dan praten over harde deals”, geeft Tom aan. “Maar op de eerste dag van elke lancering zien we de orders binnenstromen.”

Het kan niet anders of de partners van X2com hebben klanten die hiermee direct worden geholpen. Als het gaat om X2mobile kan iedereen zich daar wel iets bij voorstellen. Als enkele medewerkers minder mobiel bereik hebben, levert dat irritatie op. En als dat gecombineerd kan worden met grotere bundels, zonder dat de totale kosten stijgen, zal elke klant daar tevreden mee zijn.

Bij de 4G back-up sim ligt het iets anders. Maar hier speelt volgens Tom vooral dat partners al veel toepassingen in kaart hadden gebracht. “Het idee dat het netwerk van de klanten tegen een geringe meerprijs en vooral met een handomdraai een hogere redundantie kan krijgen, spreekt hen aan. Er zijn ook veel situaties waarin een alternatief in de vorm van een tweede vaste verbinding gewoon onmogelijk is.”

Aan de weg timmeren

Tom en zijn team timmeren dus hard aan de weg en brengen diensten waar het partnerkanaal goed mee uit de voeten kan. Het zijn herkenbare, makkelijk te implementeren diensten die overeenkomen met de wensen en mogelijkheden van klanten. Dat zijn primair ondernemingen tot de bovenkant van het MKB.

X2com biedt de partners nu met zo goed als 100 procent dekking in Nederland vaste breedbandverbindingen, mobiele verbindingen en natuurlijk vaste telefonie. Tom: “Dat is een behoorlijke prestatie en daar zijn we trots op. Maar we zijn nog lang niet klaar. Ons aanbod van diensten zal dit jaar verder toenemen.”

 

Meer weten over X2com? Bel dan met Tom op telefoon 088 889 22 66 of mail naar info@x2com.nl.

(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPro Magazine nummer 1)

Tags: breedbandITchannelPRO Magazinemobiele telefonie

GerelateerdeBerichten

Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Odido Peter Gijzenberg 1_G3_light

Peter Gijzenberg van Odido over 5G Internet voor Bedrijven

2025/07/21
Volgend bericht
stroomleveranciers - stroom - stroommast

Trend: meer aandacht voor energieconsumptie breedband en 5G

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon