• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Wilco van Dijk over Intermedia als challenger in UCaaS-markt

‘Slimme AI geïntegreerd in modulair platform’

02-07-2025
Wilco.van.Dijk (intermedia) 2022.02.16
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Wilco.van.Dijk (intermedia) 2022.02.16De snel veranderende zakenwereld heeft constant behoefte aan flexibele, betrouwbare en geïntegreerde communicatiesystemen. Het UCaaS-cloudplatform van Intermedia speelt daar volgens Channel Developer Wilco van Dijk perfect op in. ITchannelPRO spreekt deze oudgediende die de evolutie van bedrijfscommunicatie van dichtbij meemaakt. De oplossing DataHub met geïntegreerde AI-intelligentie maakt Intermedia volgens hem tot dé challenger in de markt van UCaaS.

Van analoge telefonie tot DECT-mobility, en van gesloten IT-systemen tot open API’s. Wilco heeft het in de afgelopen 40 jaar allemaal meegemaakt bij onder meer Lacis en Mitel. Momenteel is hij bij Intermedia Cloud Communications verantwoordelijk voor de Europese kanaalpartners van het Amerikaanse bedrijf. Hij zet zich in om partners te helpen slagen met wat hij noemt ‘één van de meest geavanceerde UCaaS-oplossingen op de markt’.

Het doel van Intermedia is bedrijven en organisaties slim te laten samenwerken in Microsoft Teams. Dus mét krachtige telefonie en klantcontact. Wilco: “Tijdens de coronaperiode stapten veel organisaties over op Microsoft Teams en die keuze is blijvend gebleken. Toch bleven telefonie en klantcontact vaak buiten beeld. Daar spelen we vanuit Intermedia precies op in.”

Intermedia heeft een volledig UCaaS-platform ontwikkeld dat naadloos integreert met Teams. Het mooie is volgens Wilco dat gebruikers kunnen blijven werken in hun vertrouwde Teams-interface, terwijl ze toegang krijgen tot professionele functies van telefonie en contactcenter. “Bij Microsoft moet daarvoor een additionele licentie (E5, red.) worden aangeschaft terwijl de meeste organisaties uit kostenoverwegingen kiezen voor de basislicentie (E3, red.) van Teams die geen telefonie biedt. Dit gat vult Intermedia perfect in. En voor partners biedt dat enorme kansen”, zegt Wilco.

Hergebruik van bestaande hardware

Eén belangrijk voordeel van de aanvulling van Intermedia’s clouddiensten op Teams is volgens Wilco dat bedrijven kunnen blijven werken met hun bestaande apparatuur en infrastructuur. “Veel organisaties hebben nog prima werkende bureautoestellen of DECT-systemen. Met Intermedia kunnen ze die blijven gebruiken”, zegt Wilco. “Dankzij onze open API’s kunnen beheerders ons platform eenvoudig integreren met bestaande applicaties, systemen en Teams, zonder ingrijpende infrastructuuraanpassingen.”

Veilig en schaalbaar

Intermedia positioneert zich nadrukkelijk als challenger in de UCaaS-markt, met een focus op circulariteit en betrouwbaarheid. Het UCaaS-platform biedt een beschikbaarheid van 99,999% en dit wordt ondersteund door een financiële SLA. Met end-to-end encryptie (TLS/SRTP) en compliance met normen als GDPR, SOC 2 en ISO 27001 wordt de lat ook hoog gelegd op het gebied van beveiliging. “Veiligheid is niet meer nice-to-have, het is essentieel. Wij nemen die verantwoordelijkheid serieus”, benadrukt Wilco. “Daarnaast is het platform volledig modulair. Organisaties kunnen hun licenties eenvoudig per maand op- of afschalen, wat dus ideaal is voor seizoensgebonden behoeften of tijdelijke campagnes.”

DataHub biedt geïntegreerde intelligentie met AI

Wat Intermedia volgens Wilco echt onderscheidt, is de manier waarop AI is geïntegreerd. “Onze DataHub is het kloppend hart van het platform waarin alle communicatie van gesprekken, documenten en CRM-data veilig worden opgeslagen, verbonden en geanalyseerd”, vertelt Wilco. “AI is bij ons geen los speeltje, maar een integraal onderdeel van het platform. DataHub maakt automatisch samenvattingen van gesprekken, herkent trends en geeft bruikbare inzichten. Zo kunnen bedrijven gericht sturen op klantbeleving en procesoptimalisatie.”

Samen sterk met partners

Intermedia werkt voor bedrijven van 1 tot 150 medewerkers samen met telecom- en IT-resellers, en organisaties met 150 tot 1.500 medewerkers worden bediend via system integrators. Wilco’s missie is helder: partners helpen succesvolle MSP’s en resellers te worden in de UCaaS-markt. “Wij leveren de technologie, onze partners behouden de klantrelatie. Dat werkt. En met onze sterke marges, lokale support en upsellmogelijkheden hebben zij echt iets in handen”, zegt hij resoluut. “Daarnaast hebben we inmiddels een groot aantal integratiepartners aan het platform toegevoegd, waaronder specifieke integraties met verticale applicaties, hardware-oplossingen en CRM- of ERP-systemen. Het platform sluit op die manier naadloos aan op de belangrijke bedrijfsprocessen van klanten.”

En die technologische innovatie gekoppeld aan klantwaarde is goed te zien in het nieuwe Experience Center van Intermedia in Woerden. “Daar laten we partners en klanten in demo’s, workshops en inspirerende sessies live zien hoe slimme technologie – zoals AI, integratie en moderne contactcenters – zorgt voor betere bereikbaarheid en efficiëntere samenwerking”, zegt Wilco enthousiast. “De kracht van Intermedia is ons scherpe verhaal, technische diepgang en een platform dat écht klaar is voor de toekomst. Data is de brandstof, AI is de motor. En onze DataHub zorgt dat die motor draait als een goed geoliede machine.”

 

Meer weten over de diensten van Intermedia? Neem dan contact op met Wilco van Dijk via wvandijk@intermedia.com.

(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine 2025-02)

Tags: ITchannelPRO MagazineUCaaS

GerelateerdeBerichten

yeastar_logo

Update voor het Yeastar P-Series-telefoonsysteem

2025/07/29
Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Volgend bericht
ai-generated-8946959_640

Aankondiging van een "Europese soevereine" satellietdienst

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon