• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Whitelabel communicatiediensten van Evolve IP

‘Interessant voor mkb+ resellers’

07-07-2025
Jamie Hughes Evolve IP Global Sales Director
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Evolve IP is een wereldwijd IT-dienstverlener die communicatiediensten en productiviteitstools integreert en vanuit één beveiligd cloudplatform aanbiedt aan partners. ITchannelPRO sprak met Jamie Hughes (Global Sales Director), Michael Vermeulen (Partner Manager) en Joran Klarenbeek (Business Development Manager) over de dienstverlening en samenwerking met partners.

Jamie Hughes Evolve IP Global Sales DirectorVia een netwerk van partners biedt Evolve IP middelgrote en grote organisaties een reeks communicatiediensten waaronder Unified Communications, Contact Center-oplossingen (CCaaS), virtuele desktops (DaaS), AI-gestuurde beveiliging en 24/7 managed services. Het bedrijf ondersteunt integraties met toonaangevende producten zoals Microsoft Teams en Cisco Webex, en biedt internationale spraakdiensten met een hoge beschikbaarheid via een enterpriseclass netwerk. Evolve IP bedient zo’n 500.000 gebruikers wereldwijd in 57 landen in alle sectoren met een focus op gezondheidszorg, finance, retail en hospitality.

Klanten met internationale footprint

Het bedrijf werkt uitsluitend met partners die via Evolve IP hun eigen lokale telefonie, aanvullende diensten en geïntegreerde communicatiediensten aanbieden. “Onze partners hebben vaak grotere klanten en/of klanten met een internationale footprint”, zegt Jamie. “Met ons fijnmazige netwerk kunnen die klanten nu zakendoen via één partij, de Evolve IP-partner, die in tientallen landen lokale cloudbased pbx-oplossingen kunnen aanbieden. Alles onder één contract en met één factuur.”

Joran neemt het stokje over: “Nederland heeft niet alleen een hoge penetratie van cloudtelefonie maar ook veel bedrijven met een internationale footprint. En dat zijn zeker niet alleen de grote bedrijven. Ook de onderkant van het mkb opereert steeds meer internationaal. Veel middelgrote bedrijven met een lokale omvang van ongeveer 100 medewerkers hebben veelal nog eigen traditionele pbx. Onze partners kunnen dat deel van de markt uitstekend bedienen en daar helpen we ze bij.”

Support as a Service

Michael VermeulenDe ondersteuning daarvoor gaat ver, zo stelt Michael. “Veel leveranciers ondersteunen partners met leadgeneratie of steun bij implementaties en dat geldt ook voor ons. Wij gaan verder en bieden uitgebreide ondersteuning in de vorm van kennis en presales. Maar met onze Support as a Service kunnen we waar nodig zelfs personeelstekorten op supportafdelingen opvangen. Dat kan tijdelijk of over een langere periodes. We helpen partners met tal van expertises en gaan verder waar anderen stoppen.”

Kwaliteit en waarde

Evenzo maken ze duidelijk dat de business veel verder gaat dan het verkopen van licenties en dat Evolve IP steeds focust op kwaliteit en waarde. Het bedrijf doet, in de woorden van Jamie, niet mee aan de ‘race to the bottom’, ofwel concurreren op prijs. “Wij hebben een andere kijk op de markt en focussen op het met de partners uitbouwen van een groot en aantrekkelijk ecosysteem. Eindklanten die we, zij het indirect, bedienen vinden dat belangrijk. Denk aan API-integraties met tal van andere communicatieprocessen, call analytics, opnames, CRM-integratie en contactcenterfunctionaliteit.” De zijdelingse opmerking die hij maakt dat binnenkort OperatorConnect wordt gelanceerd om integratie met Microsoft 365 te verbeteren en dat ook WhatsApp en Zoom worden overwogen, zijn ook voorbeelden van wat er tot het ecosysteem wordt gerekend.

Kwaliteit boven kwantiteit

Gevraagd naar de ambities, stelt Jamie voorop dat kwaliteit belangrijker is voor Evolve IP dan kwantiteit. “Wij hebben in Nederland vooralsnog circa 30 partners en zijn daar tevreden mee. Onze focus is het ontwikkelen en bedienen van een partnerkanaal gericht op dat deel van de markt dat grotere klanten bedient en/of internationaal opereert. Om die reden zijn we redelijk kieskeurig bij het onboarden van nieuwe partners. Het gaat om hun focus en interesses. Die moeten matchen met de onze.”

Het bedrijf kent wellicht ook door die houding een opvallend lage churn van partners. Jamie: “Langdurige relaties zijn het logische gevolg van onze aanpak.” Joran vult aan: “Samen groeien, integreren en waarde toevoegen zijn voor ons geen loze kreten, dat is ons DNA.”

Dit betekent overigens niet dat Evolve IP weinig in de openbaarheid treedt. Het bedrijf was deelnemer op CloudExpo 2024 en aan de ITchannelPRO UCaaS summit 2025, en kiest voor artikelen in de vakpers om bekender te worden in het kanaal.

Wie meer wil weten over het aanbod van Evolve IP kan contact zoeken via e-mail: sales@evolveip.eu of telefonisch op 088 4283 141.

(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine 2025-02)

Tags: connectivityITchannelPRO MagazineUCaaS

GerelateerdeBerichten

yeastar_logo

Update voor het Yeastar P-Series-telefoonsysteem

2025/07/29
Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Volgend bericht

Veel problemen bij Ingram Micro door ransomware

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon