WhatsApp integratie Xelion

Logo_Xelion_grijsblauw_v3Tegenwoordig is directe en persoonlijke communicatie de sleutel tot klanttevredenheid. Xelion speelt hierop in met de integratie van WhatsApp Business voor bedrijven die hun klantcontact willen optimaliseren. Door het meest gebruikte messaging platform ter wereld WhatsApp te integreren in de Xelion omgeving wordt klantcontact effectiever en laagdrempeliger. Of het nu gaat om het snel beantwoorden van klantvragen, het proactief versturen van updates of het aanbieden van gepersonaliseerde promoties, Xelion maakt het mogelijk om al deze interacties te centraliseren en te beheren vanuit de softphone.

Met Xelion en WhatsApp Business richten bedrijven hun klantcontact nog persoonlijker en gerichter in. Het maakt het niet meer uit of een klant belt of appt. Alle communicatie blijft gecentraliseerd aanwezig en is voor iedereen toegankelijk.

Wat is de integratie?

Simpel gezegd, door de integratie van WhatsApp Business in het Xelion platform, communiceren bedrijven nu via WhatsApp met hun doelgroep. Dit betekent dat naast inkomende chats, sms-berichten en telefonische oproepen, ook WhatsApp-berichten op één centrale plek in Xelion worden ontvangen, afgehandeld, en beheerd.

Samenwerking CM.com

Tim Leliveld en Thijs van den Ende op het NL Paviljoen tijdens MWC24

CM.com is al geruime tijd een officiële WhatsApp Business Provider. De samenwerking met Xelion benadrukt het al lang lopende technologiepartnerschap. Na de vroege toevoeging van SMS-functionaliteiten via CM.com aan het Xelion-platform, later uitgebreid met trunking diensten, is de integratie van WhatsApp Business de volgende logische stap. Met deze samenwerking krijgen Xelion klanten toegang tot een nog krachtiger communicatieplatform.

De voordelen op een rij:

Hoe werkt het?

Zodra een bedrijf zijn WhatsApp Business-account heeft gekoppeld aan Xelion, worden alle inkomende WhatsApp-berichten rechtstreeks in een WhatsApp inbox weergegeven. Vragen van klanten komen binnen en worden zonder te wisselen van applicatie beantwoord.

Met een voor Xelion gebruikers bekend schuifje kunnen medewerkers zich af- en aanmelden voor inkomende berichten, net zoals ze dit in Xelion voor telefoongroepen doen. Is een klantvraag niet te beantwoorden, in een paar klikken is de chat doorgestuurd naar een collega, zonder dat de eindklant daar hinder van ondervindt. Dit zorgt voor een uniforme communicatie-ervaring, zowel voor medewerkers als voor klanten.

Communiceren in twee richtingen: niet alleen ontvangen, maar ook verzenden

Een essentieel onderdeel van de vernieuwde integratie van WhatsApp Business met Xelion is de mogelijkheid om niet alleen inkomende WhatsApp-berichten van klanten te ontvangen en te beheren, maar ook om uitgaande berichten te versturen. Deze dynamische tweeweg communicatie maakt het mogelijk om proactief het gesprek met klanten aan te gaan.

Via Xelion kunnen bedrijven gebruikmaken van vooraf goedgekeurde WhatsApp-templates voor uitgaande berichten. Deze templates zijn ideaal voor zowel marketingdoeleinden als klantenservice-initiatieven. Of het nu gaat over nieuwe producten, het aanbieden van exclusieve promoties, of het versturen van belangrijke service-updates, de templates stellen bedrijven in staat om op een gestructureerde manier te communiceren.

De voordelen van templates op een rij

Implementatie in de praktijk

Het instellen van templates in Xelion is eenvoudig. Bedrijven kunnen templates zelf aanmaken en deze indienen bij Xelion. De templates worden ter goedkeuring voorgelegd aan Meta. Er volgt terugkoppeling wanneer deze gebruikt kunnen worden. Bij de onboarding worden er drie templates aangemaakt en er is maandelijks ruimte om er éen te wijzigen of één extra toe te voegen.

Conclusie

De integratie van WhatsApp Business met Xelion is niet alleen een manier om inkomende berichten efficiënt te beheren, het is ook een krachtig platform voor uitgaande communicatie. Met de mogelijkheid om zowel reactief als proactief met klanten te communiceren, biedt het bedrijven de flexibiliteit en tools die nodig zijn om uitstekende klantenservice en effectieve marketing te leveren. Het resultaat is een meer betrokken, tevreden klantenbestand en een sterkere, meer responsieve merkbeleving.

Mobiele versie afsluiten