• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

WhatsApp integratie Xelion

19-03-2024
Logo_Xelion_grijsblauw_v3
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Logo_Xelion_grijsblauw_v3Tegenwoordig is directe en persoonlijke communicatie de sleutel tot klanttevredenheid. Xelion speelt hierop in met de integratie van WhatsApp Business voor bedrijven die hun klantcontact willen optimaliseren. Door het meest gebruikte messaging platform ter wereld WhatsApp te integreren in de Xelion omgeving wordt klantcontact effectiever en laagdrempeliger. Of het nu gaat om het snel beantwoorden van klantvragen, het proactief versturen van updates of het aanbieden van gepersonaliseerde promoties, Xelion maakt het mogelijk om al deze interacties te centraliseren en te beheren vanuit de softphone.

Met Xelion en WhatsApp Business richten bedrijven hun klantcontact nog persoonlijker en gerichter in. Het maakt het niet meer uit of een klant belt of appt. Alle communicatie blijft gecentraliseerd aanwezig en is voor iedereen toegankelijk.

Wat is de integratie?

Simpel gezegd, door de integratie van WhatsApp Business in het Xelion platform, communiceren bedrijven nu via WhatsApp met hun doelgroep. Dit betekent dat naast inkomende chats, sms-berichten en telefonische oproepen, ook WhatsApp-berichten op één centrale plek in Xelion worden ontvangen, afgehandeld, en beheerd.

Samenwerking CM.com

Tim Leliveld en Thijs van den Ende
Tim Leliveld en Thijs van den Ende op het NL Paviljoen tijdens MWC24

CM.com is al geruime tijd een officiële WhatsApp Business Provider. De samenwerking met Xelion benadrukt het al lang lopende technologiepartnerschap. Na de vroege toevoeging van SMS-functionaliteiten via CM.com aan het Xelion-platform, later uitgebreid met trunking diensten, is de integratie van WhatsApp Business de volgende logische stap. Met deze samenwerking krijgen Xelion klanten toegang tot een nog krachtiger communicatieplatform.

De voordelen op een rij:

  • Laagdrempelige 1-op-1 communicatie: Met deze integratie wordt het nog makkelijker voor bedrijven om direct én persoonlijk contact te leggen met klanten via WhatsApp. De app die de meeste mensen dagelijks al gebruiken.
  • Alles op één plek: Alle inkomende berichten, of ze nu via telefoon, sms, webchat of WhatsApp komen, worden op één centrale plaats beheerd. Dit maakt het beheren van klantcommunicatie een stuk overzichtelijker en efficiënter.
  • Verbeterde klantenservice: De integratie brengt klantenservice naar een hoger niveau door het makkelijker maken van snel en doelgericht reageren op klantvragen
  • Flexibele bereikbaarheid: Berichten worden nu doorgestuurd naar individuele eindgebruikers of groepen. Teamleden kunnen hun bereikbaarheid eenvoudig aanpassen door zich aan- of af te melden.

Hoe werkt het?

Zodra een bedrijf zijn WhatsApp Business-account heeft gekoppeld aan Xelion, worden alle inkomende WhatsApp-berichten rechtstreeks in een WhatsApp inbox weergegeven. Vragen van klanten komen binnen en worden zonder te wisselen van applicatie beantwoord.

Met een voor Xelion gebruikers bekend schuifje kunnen medewerkers zich af- en aanmelden voor inkomende berichten, net zoals ze dit in Xelion voor telefoongroepen doen. Is een klantvraag niet te beantwoorden, in een paar klikken is de chat doorgestuurd naar een collega, zonder dat de eindklant daar hinder van ondervindt. Dit zorgt voor een uniforme communicatie-ervaring, zowel voor medewerkers als voor klanten.

Communiceren in twee richtingen: niet alleen ontvangen, maar ook verzenden

Een essentieel onderdeel van de vernieuwde integratie van WhatsApp Business met Xelion is de mogelijkheid om niet alleen inkomende WhatsApp-berichten van klanten te ontvangen en te beheren, maar ook om uitgaande berichten te versturen. Deze dynamische tweeweg communicatie maakt het mogelijk om proactief het gesprek met klanten aan te gaan.

Via Xelion kunnen bedrijven gebruikmaken van vooraf goedgekeurde WhatsApp-templates voor uitgaande berichten. Deze templates zijn ideaal voor zowel marketingdoeleinden als klantenservice-initiatieven. Of het nu gaat over nieuwe producten, het aanbieden van exclusieve promoties, of het versturen van belangrijke service-updates, de templates stellen bedrijven in staat om op een gestructureerde manier te communiceren.

De voordelen van templates op een rij

  • Start het gesprek: Bedrijven kunnen het gesprek starten met het delen van belangrijke informatie of door klanten uit te nodigen voor een dialoog. Dit verhoogt de betrokkenheid en verbetert de klantrelatie.
  • Doelgerichte marketing: Met de mogelijkheid van specifieke templates, worden marketingboodschappen beter afgestemd op de behoeften en voorkeuren van de klant, wat de effectiviteit van campagnes verhoogt.
  • Efficiënte klantenservice: Bedrijven versturen proactief updates over bestellingen, afspraken of andere relevante servicemededelingen, waardoor klanten op de hoogte blijven en de behoefte aan inkomende serviceverzoeken vermindert.

Implementatie in de praktijk

Het instellen van templates in Xelion is eenvoudig. Bedrijven kunnen templates zelf aanmaken en deze indienen bij Xelion. De templates worden ter goedkeuring voorgelegd aan Meta. Er volgt terugkoppeling wanneer deze gebruikt kunnen worden. Bij de onboarding worden er drie templates aangemaakt en er is maandelijks ruimte om er éen te wijzigen of één extra toe te voegen.

Conclusie

De integratie van WhatsApp Business met Xelion is niet alleen een manier om inkomende berichten efficiënt te beheren, het is ook een krachtig platform voor uitgaande communicatie. Met de mogelijkheid om zowel reactief als proactief met klanten te communiceren, biedt het bedrijven de flexibiliteit en tools die nodig zijn om uitstekende klantenservice en effectieve marketing te leveren. Het resultaat is een meer betrokken, tevreden klantenbestand en een sterkere, meer responsieve merkbeleving.

GerelateerdeBerichten

Rutger Sewan

Rutger Teunissen gestart als Senior Productmanager bij Sewan Nederland

2025/07/30
CISPE-300

CISPE sleept Europese Commissie (EC) voor de rechter

2025/07/30
Volgend bericht
Microsoft Dynamics 365

Microsoft stopt met Inspire – gaat door met Ignite

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon