Westcon inspireert klanten en relaties met groots virtueel evenement

Westcon organiseerde op 25 september een groots virtueel inspiratie evenement voor haar klanten en relaties. Met dit evenement wilde Westcon de luisteraars informeren, motiveren en inspireren. Het thema was het minder complex maken van de IT business en bespreken hoe de reseller relevant kan blijven in de toekomst. Er werd ook gesproken over de invloed van de pandemie op de business.

Pieter Dubelaar, tech-meets-business versatillist, opende met een sessie over de nieuwste technologien en hoe je dit het beste vertaalt naar de business en dus de eindklant. Daarna volgde twee ronde tafel discussies onder leiding van tv- en radiopresentator en sportjournalist Wilfred Genee. Met Rene Klein, Senior Vice President Westcon Europe, als sidekick en 3 leveranciers, F5 Networks, Poly en Extreme Networks, besprak Wilfred het zakendoen binnen het nieuwe normaal. Daarnaast is besproken hoe de business minder complex gemaakt kan worden.

Discussieronde

Na een half uur werden de 3 leveranciers afgewisseld door Avaya, Trend Micro en Palo Alto Networks. Tijdens deze discussieronde werd besproken of het zinvol is om kennis te hebben van elke nieuwe innovatie. Ook is besproken hoe de distri en leveranciers de resellers kunnen helpen relevant te blijven.

Middels een poll konden de resellers ‘meepraten’ en hun mening geven over de 4 stellingen. Het evenement werd afgesloten met een inspirerende sessie door Berthold Gunster, de bedenker van het begrip; Omdenken. Hij gaf iedereen mee hoe van een probleem een uitdaging te maken is, en hoe je iets negatiefs kunt omdenken naar iets positiefs.

Informatief en fun

Arno Beker, Managing Director Northern Region bij Westcon en moderator tijdens het evenement, zegt: “Een soortgelijk evenement organiseren we normaal als fysiek evenement één keer in de 1,5 a 2 jaar. Ondanks de situatie wilden we toch laten zien dat we er zijn voor onze klanten en we ze graag willen blijven informeren en inspireren. We besloten daarom dit evenement door te laten gaan, virtueel. We wilden er een uniek evenement van maken, anders dan anders. Informatief, afgewisseld met fun. We hebben de leveranciers die dit met ons mogelijk hebben gemaakt een belangrijke rol gegeven in dit evenement. We doen de business samen en willen dat ook uitstralen naar de markt.”

“Samenwerking is altijd belangrijk, maar nu in deze tijd nog belangrijker,“ kondigt Ronald Werndly, Business Lead Westcon Nederland, aan. Dit, en het feit dat er keuzes gemaakt moeten worden om succesvol te blijven, zijn twee takeways uit het evenement”. De twee uur durende sessie is zeer positief ontvangen. “Voor ons een reden om weer na te denken over een nieuw evenement in 2021, hopelijk dan weer fysiek op locatie,” aldus Ronald Werndly.

 

Mobiele versie afsluiten