ORBIT – afkorting van Our Reach Beyond Information Technology – is gelanceerd als de nieuwe go-to-market-propositie van distributeur Westcon-Comstor. ORBIT staat voor verbeterde klantervaring en service voor klanten wereldwijd.
“Met een toenemende complexiteit in de wereldeconomie, zijn klanten en leveranciers op zoek naar een IT-distributie- en supply chain-partner die met uitgebreide oplossingen en services echte waarde biedt”, stelt de distributeur. ORBIT stelt wereldwijde klanten in staat om echt wereldwijde oplossingen en beheerde services te leveren, met snelheid en schaal.
Drie pijlers
ORBIT consolideert de gevestigde wereldwijde supply chain-mogelijkheden van Westcon-Comstor met een reeks (gratis) services en nieuwe oplossingen om wereldwijde klanten en leveranciers te ondersteunen en te bedienen.
De propositie bestaat volgens de distributeur uit drie pijlers:
– Wereldwijd bereik; Implementatie van de supply chain – ons wereldwijd bereik zorgt voor lokale uitvoering, facturering en btw-terugwinning. Snelle uitvoering van projecten – een centraal projectmanagementteam verzekert naleving en zichtbaarheid van projecten. Beheer van assets en besparingen voor klanten – we kunnen assets beheren en besparingsoplossingen leveren namens u, in welke werkvelden u ook werkzaam bent.
– Waardecreatie; Salesversnelling en innovatie – tooling en automatisering, stroomlijnen presales, renewals, prestaging en aangepaste configuraties. Facturering services – ons flexibele platform vermindert de complexiteit voor facturering om tijd te besparen en backoffice-administratie te verminderen. Inkoop – wij onboarden leveranciers, zodat jullie het aantal leveranciers waarmee jij werkt, kunt verminderen.
– Klantervaring; Klant staat centraal – onze flexibele, consultatieve benadering zorgt ervoor dat we uw vereisten goed begrijpen. Digitale transparantie – geïntegreerde verzending intelligentie en API-connectiviteit zorgen voor betrouwbare, realtime data en SLA-management. Overzicht – één wereldwijd platform geeft een duidelijk overzicht van dagelijkse transacties en projecten
Voorspelbaarheid essentieel
De drie pijlers worden ondersteund door de belangrijkste onderscheidende factoren van de distributeur: Global Supply Chain Solutions, Services, Circular Technology Solutions en Digital Distribution.
Simon Thompson, Senior VP Global Customers, over de lancering : “Activiteiten ontplooien over de grenzen heen is complex en kan veel risico en de nodige valkuilen opleveren, en onze internationale expertise en supply chain-mogelijkheden leveren voorspelbare resultaten op. Klanten verwachten uitgebreide oplossingen en diensten die meer waarde bieden dan het traditionele supply chain-model van dozen schuiven. Onze combinatie van wereldwijde footprint, supply chain-mogelijkheden en wereldwijde services en oplossingen zorgen daarvoor, zo kunnen we ervoor zorgen dat we de oplossingen en services leveren die onze partners vandaag en morgen nodig hebben. ”
De propositie is beschikbaar voor alle wereldwijde klanten in alle regio’s.