• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Wat valt op bij de voorlopige 2024 resultaten van VodafoneZiggo

prepaid en nps

21-02-2025
vodafoneziggo
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Na het recente artikel over het grote verlies van prepaid klanten bij Vodafone in Engeland en de reacties daarop is met spanning uitgekeken naar de 2024vresultaten van VodafoneZiggo. De voorlopige versie daarvan is een paar dagen terug verschenen en prepaid komt inderdaad voor.

vodafoneziggoTechtitels zijn er niet om diepgaande financiële analyses te maken. Iets verder kijken dan alleen het eerste blad van het persbericht dat voorafgaat aan de cijfers is wel slim. Teleurstellend is dat dit amper gebeurt.

Prepaid

De meeste titels komen niet verder dan het wijzen op een beetje krimp link, vlakke omzet in het midden en rechts een kleine plus. Wie op dit soort oppervlakkige berichten vaart ontgaat het dat ook in Nederland het aantal prepaid klanten van deze operator behoorlijk onder druk staat. Ten opzichte van een jaar terug stond de teller eind 2024 ruim 55.000 van dit soort simkaarthouders lager.

Als je dat vergelijkt met de veel grotere Britse markt, dan slaat de krimp hier veel harder toe. Net als bij de Britse cijfers maakt de daling echter weinig uit voor de totale omzet. De Nederlandse cijfers (link) geven hier ook een logische verklaring voor. In 2023 was de ARPU van een prepaid klant 3 Euro, afgelopen jaar 2 Euro. Omdat de prijs van belminuten stabiel is, is de conclusie dat prepaid klanten steeds minder actief zijn.

Deze groep maakt bij VodafoneZiggo nog ongeveer 5 procent van de klantenbase uit. Je kunt je afvragen hoeveel verder dat percentage nog zal afnemen. Ter illustratie: in 2010 was 40 procent van de mobiele klanten op het KPN netwerk een eigen of MVNO prepaid klant.

Prepaid om te bellen is een krimpmarkt geworden, prepaid data sims zijn een heel ander verhaal. Daarover is in dit voorlopige verslag van het tv, internet en bel bedrijf weinig te vinden. Wellicht dat er in definitieve rapportages meer over verschijnt.

NPS

Opvallend is naast het weergeven van de prepaid ARPU het ontbreken van een andere waarde. Waar KPN de NPS van zowel zakelijke als consumentenmarkt in bijna overal weergeeft is deze bij VodafoneZiggo niet te vinden. Er wordt weliswaar geschermd met termen die hinten op een link tussen klanten en tevredenheid, maar cijfers ontbreken. Dat valt gewoon op.

Tags: kwartaalcijfersmobiele communicatie

GerelateerdeBerichten

Cellnex-vierkant-logo

Cellnex en ODIDO samenwerking vernieuwd en uitgebreid

2025/07/25
Odido Peter Gijzenberg 1_G3_light

Peter Gijzenberg van Odido over 5G Internet voor Bedrijven

2025/07/21
Volgend bericht
Kees Mulder

Zorgsector met AI dé internationale groeimotor van Nederland

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon