• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Wat bepaalt nog meer de waarde van een IT bedrijf

30-11-2021
call-center
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Elke IT ondernemer wil dat zijn bedrijf meer waarde krijgt. Dat maakt financiering eenvoudiger en heeft voordelen als er kopers op de deur kloppen.

Churn

call-centerDat geldt in principe voor elk bedrijf in elke sector. Voor sommigen sectoren is de waarde eenvoudig vast te stellen, bij andere is er beduidend meer uitzoekwerk nodig. Bij IT leveranciers is de waarde in de regel vrij eenvoudig vast te stellen. Bezittingen, klanten, omzet en contracten vormen de hoofdmoot.

Maar de waarde wordt ook nog door iets anders bepaald. Churn van klanten is een begrip waar iedere telecom wederverkoper mee te maken heeft. Telco’s zelf sturen er zelf op en moeten het ook rapporteren aan zowel de aandeelhouders als de toezichthouders.

Churn neemt toe als klanten ontevreden zijn. Een slecht functionerende helpdesk wordt daar vaak als oorzaak genoemd. De mooiste keuzemenu’s blijven zinloos als het lastig communiceren is met de persoon die uiteindelijk de klant te woord staat.

Lokaal

Bovenstaande komt waarschijnlijk bekend voor. Iedereen kent wel iemand die slecht te woord is gestaan door zijn internetaanbieder of energieleverancier. Wat die bedrijven gemeen hebben is dat ze nationaal actief zijn. De callcenters zitten ook door het land verspreid. Voor de efficiency is dat goed, maar voor iets anders is het minder raadzaam.

Waar bijna elke lokaal georiënteerde IT ondernemer trots op is, is dat hij makkelijk communiceert met zijn klanten. Men kent elkaar, de omgeving en spreekt het zelfde dialect. Dat laatste heeft men vaak niet in de gaten, maar als iets bijdraagt aan goede communicatie is dat het wel.

Rendement

Het is dan ook niet voor niets dat internetaanbieders of energieleveranciers in landen met meerdere echt verschillende dialecten en talen daar bij de callcenters rekening mee houden. In het Verenigd Koninkrijk zijn er de afgelopen jaren callcenters voor dit soort bedrijven in Wales neergezet. Dat zijn geen grote belfabrieken met duizenden medewerkers, zoveel mensen wonen er namelijk ook weer niet. Maar het is wel genoeg om de lokale klanten net dat extra streepje beter te kunnen helpen. Investeringen van een bedrijf als EE (een grote Britse telco) hebben dan ook het gewenste rendement. De churn van klanten in Wales is sinds zij een lokaal callcenter hebben geopend substantieel gedaald.

Wat leert ons dit. Ten eerste laat het de link tussen de waarde van een (IT) bedrijf en de helpdesk zien. Ten tweede wijst het op een aspect van lokaal dat we zo makkelijk vergeten. Elkaars taal spreken betekent meer dan inhoudelijk weten waar het over gaat. De gelijke tongval wordt makkelijk over het hoofd gezien maar vertegenwoordigt veel waarde.

Tags: IT-dienstverlener

GerelateerdeBerichten

FF Chemicals logo

FF Chemicals kiest DNA Services als nieuwe IT-partner

2024/09/05
the-doc-weert-400

The DOC viert 25-jarig bestaan

2024/08/28
Volgend bericht
DCW_Expertsessie_Blauw-400300

Verslag live discussie DatacenterWorks koeling

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon