• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Waarom een foto met hakken op LinkedIn wint

en wat ICT- en Telecom-resellers daarvan kunnen leren

27-02-2025
Dominique bockmeulen
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Contentmarketing blijft een hoofdpijndossier voor IT- en Telecom-resellers. Je hebt een fantastisch product, een uitstekende dienst, en tóch is het trekken van aandacht op LinkedIn een uitdaging.

Dominique bockmeulenWaarom scoort die diepgaande whitepaper over cybersecurity of VoIP minder dan een kiekje van je collega’s tijdens de vrijdagmiddagborrel? Ik besloot de proef op de som te nemen en plaatste twee identieke berichten: één met een professionele afbeelding van SP*RKL Marketing en één met een foto van mezelf op hakken. De resultaten waren op z’n zachtst gezegd… leerzaam.

Het experiment:

Twee posts. Zelfde tekst. Verschillende afbeelding. De post met de standaardafbeelding? Een paar likes van wat trouwe volgers. De post met hakken? Boom! Drie keer zoveel engagement, talloze impressies meer en een inbox vol berichten.

Wat zegt dit over marketing in IT en Telecom?

Veel IT- en Telecom-resellers worstelen met contentmarketing omdat ze denken dat hun doelgroep vooral rationeel beslissingen neemt. Feiten, specs en technische details zouden de sleutel moeten zijn tot een succesvolle marketingstrategie. Maar mensen kopen van mensen. Ook in de IT en Telecom. Sterker nog: júist in deze sectoren, waar de meeste content nog altijd zo droog is als een datasheet of een SLA-document.

Waarom werkt een foto met hakken beter dan een datasheet?

Laten we eerlijk zijn: de markt is verzadigd met aanbieders die ongeveer hetzelfde beloven. Je hebt tientallen partijen die cloudoplossingen, telefonie-oplossingen of netwerkbeheer aanbieden. Dus waarom zou een klant voor jou kiezen? Niet vanwege een lijstje met specificaties. Mensen willen samenwerken met bedrijven die ze vertrouwen en die ze begrijpen. En dat bereik je door jezelf te laten zien.

Wat kun je hier als IT- en Telecom-reseller mee?

  1. Laat jezelf zien. Niet alleen je logo, maar ook de mensen achter het bedrijf. Deel successen, worstelingen en inzichten. Wees menselijk.
  2. Gebruik storytelling. Vertel niet alleen wát je doet, maar waarom. Waarom is jouw oplossing ontwikkeld? Hoe helpt het je klanten? Verpak het in een verhaal.
  3. Experimenteer met formats. Video, polls, behind-the-scenes foto’s. Laat het technische los en kijk wat écht werkt.
  4. Dare to be different. De LinkedIn-feed staat vol met generieke ‘wij zijn trots’-berichten. Durf iets anders te doen.
  5. Wees consequent en strategisch. Eén viral post is leuk, maar hoe bouw je structureel aan je merk? Plan je content en zorg voor een mix van luchtige en inhoudelijke posts.

De conclusie?

Het is simpel: mensen kopen van mensen. Als je als IT- of Telecom-reseller alleen maar over firewalls, VoIP-oplossingen of cloudopslag praat zonder het persoonlijk te maken, blijf je hangen in de massa. Dus trek die (metaforische) hakken aan en maak je content menselijk. En als je niet weet hoe je dat moet doen? Geen zorgen, ik help je graag om de juiste ‘marketinghakken’ te vinden die bij jouw bedrijf passen. Stuur me een berichtje en laten we samen kijken hoe jij je content naar een hoger niveau kunt tillen!

Dominique Bockmeulen
Chief SP*RKL / Directeur @ SP*RKL Marketing ✨

Tags: columnmarketing

GerelateerdeBerichten

AFIBER-Jochem-de-Gruyter 3

Zomercolumn Jochem de Gruyter – AFIBER

2025/08/01
jelle sewan

Zomercolum Jelle de Bruijn – Sewan

2025/07/29
Volgend bericht

#4YFN 25

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon