• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Waar moet jouw website als IT-bedrijf aan voldoen in 2022?

13-10-2022
MMM-ITchannelPRO
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Dat je een website nodig hebt, daar zal niemand meer aan twijfelen. Maar wat zet je op je website en waar moet je rekening mee houden? Olivier Janssen, Digital Innovation Consultant bij Make Marketing Magic, vertelt het je in deze blog.

Alle pitches uit je repertoire

MMM-ITchannelPROElk bedrijf biedt verschillende producten of diensten aan om in een bepaalde behoefte te voorzien. Als ondernemer of marketeer weet je over het algemeen verdraaid goed hoe je, eenmaal aan tafel met een potentiële klant, die producten en diensten aan de man moet brengen. Om welk product of welke dienst het ook gaat, de pitch kan je dromen. Een goede website bevat in feite alle pitches uit je hele repertoire, zodanig gepresenteerd dat de bezoeker van je site de informatie makkelijk kan consumeren. Dat vraagt om een heldere structuur, zonder zijsporen die de bezoeker afleiden van het verhaal en die aan het eind van elke pagina leidt naar een relevante call-to-action. Want lezers hebben is leuk, maar uiteindelijk wil je natuurlijk in contact komen met je potentiële klant.

Bezint eer ge begint

Er is natuurlijk een kans dat je nu naar je bestaande website kijkt en denkt: oeps, werk aan de winkel! Ga vooral niet als een gek aan de slag, maar doe eerst even een stapje terug. Begin bij het begin. Wat is je doelstelling met je website? Heeft je website een duidelijke plek in je communicatiestrategie? Hoe zet je je website in om upselling en crossselling te bewerkstelligen? Is je onderscheidend vermogen helder vastgelegd in een steengoede waardepropositie? Als je daar duidelijke antwoorden op hebt, ga dan eens opnieuw kijken naar je website. Voldoet die nog? Dan kun je misschien prima volstaan met een wat modernere uitstraling en de content laten voor wat die is. Maar het kan heel goed zo zijn dat je concludeert dat het tijd is om je content te herschrijven.

Moet ik rekening houden met een bepaald CMS-systeem?

Die vraag hoor ik vaak. Het antwoord is simpel: nee. Een CMS-systeem is een middel en heeft niets met je doel te maken. Om een website te maken heb je nu eenmaal een CMS-systeem nodig zodat je de content makkelijk kan beheren en aanpassen. De kans dat je jouw verhaal in één keer goed op het digitale papier krijgt, is namelijk nul. Je wil eenvoudig en zonder allerlei bijkomende kosten aan je content kunnen sleutelen, zodat je steeds dichter bij je doel komt: een hogere conversie.

Zet je digitale winkel op de kaart

Wat wel belangrijk is, is dat je een toekomstbestendig CMS-systeem kiest. Als je in gesprek gaat met een webbouwer, stel dan zeker dat je je website over een jaar ook nog steeds kunt updaten. Een goede webbouwer is een echte partner, waar je op kunt vertrouwen en dat is niet per se de goedkoopste. Maar een website moet technisch gezien gewoon goed in elkaar zitten, en niet alleen eenvoudig te updaten zijn, maar ook begrijpelijk zijn voor elke zoekmachine. Het moet alle relevante meetpunten registreren en vooral ook lekker snel zijn. Alleen zo creëer je een duurzaam resultaat. Als je het goed doet, levert je website je de digitale kpi’s die je nodig hebt bij het managementoverleg en is het de voedingsbodem voor je salesmensen. Het is hét gereedschap om je digitale winkel op de kaart te zetten en je digitale concurrentiepositie te verstevigen. Dat lijkt me wel een investering waard.

Kijk kritisch naar trends

Tegelijkertijd moet je het ook praktisch en betaalbaar houden. Personalisatie, conversie-attributie en conversatiegedreven customer-engagement hubs zijn hartstikke hot. Dat soort constructies zijn prachtig, maar als mkb’er moet je je afvragen of je daar echt mee aan de slag wil. De tools zijn voor handen, dat is het probleem niet, maar wil je vervolgens iemand 24/7 achter een computer zetten om alles te monitoren en vragen te beantwoorden? Kijk daarom kritisch naar trends. Vaak zijn ze haalbaar voor grote corporates, maar moet je je als iets kleinere organisatie afvragen wat de toegevoegde waarde is. Het belangrijkste is dat je gevonden wordt, dat je verhaal de lezer triggert en dat elk verhaal leidt naar een relevante call-to-action.

Zonder bloggen geen leads

Nu ik het toch over verhalen heb, vergeet vooral niet doorlopend nieuwe content te posten. Je website kan nog zo strak zijn en je waardepropositie heel overtuigend, als je niet blogt of op een andere manier content deelt, denkt Google dat je in de slaapstand staat en word je gediskwalificeerd door gebrek aan onderhoud. Bloggen zorgt voor bewustzijn bij je doelgroep, zichtbaarheid van je bedrijf, naamsbekendheid en volgers. En uiteindelijk tot leads. Dat wil niet zeggen dat na vijf blogs de telefoon roodgloeiend staat, maar als je zorgt dat je constant op de radar van je buyer persona bent, gaat het je uiteindelijk leads opleveren. Lastig? Valt best mee!

Nieuwsgierig?

Na meer dan duizend B2B-bedrijven te hebben geholpen met hun online marketing helpen wij jou ook graag op weg door onze kennis met je te delen.

Klik hier voor de bewezen blauwdruk b2b marketing

ITchannelPRO heeft samen met Make Marketing Magic een blogserie gemaakt speciaal voor IT en telecom partners. Make Marketing Magic is hét marketing bureau dat gespecialiseerd is in het helpen en inspireren van marketeers in onze sector. Elke week ontvang je van ons een blog: van social selling tot content, van adverteren tot website.

Tags: marketing

GerelateerdeBerichten

CvdM-logo

ITchannelPRO wijst op regels voor influencers

2025/07/08
SPRKL-Marketing-Dominique-4

Waarom marketing geen soft skill is (maar keiharde business)

2025/06/27
Volgend bericht
work for it

Enquête arbeidsmarkt voor jongeren in de IT

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon