• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
    • Ronde tafel “digitale soevereiniteit”
    • Cloud Expo 2025 Video interviews
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
    • Ronde tafel “digitale soevereiniteit”
    • Cloud Expo 2025 Video interviews
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Capestone Capestone-1144x350 2025Enreach 3Banner_Marieke_Bita

Vreemde ontwikkeling: Vodafone DE klanten bellen meer en langer

Behoorlijke toename kan geen rekenfout zijn

23-12-2025
vodafone logo 400
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Nagenoeg alle Duitse tech titels en kranten hebben er over geschreven: de vreemde cijfers van Vodafone. Zo vlak voor de kerst als het stiller op de zaak is, is het een perfect onderwerp om het collega’s over de praten.

vodafone logo 400Deze keer komt Vodafone niet met de melding dat tientallen procenten van de klanten en omzet zijn verdwenen. Iets heel anders is aan de hand. Terwijl iedereen kijkt maar mobiel, is er iets merkwaardigs aan de hand op het vaste net.

ACM rapporteert over Nederland een verdere daling van het aantal belminuten vanaf vaste en mobiele nummers. Bij mobiel was er een daling met 9,98 procent naar 7,6 miljard belminuten. Je zou dan zeggen dat die trend ook in andere landen zichtbaar moet zijn. Inderdaad is dat een verschijnsel dat ook over de grens waarneembaar is.

Daarom zijn de cijfers van Vodafone Duitsland over 2025 zo bijzonder. Het bedrijf ziet namelijk dat de klanten weer meer zijn gaan bellen. Een toename van 15 procent ten opzichte van 2024 kan niet worden verklaard door een afrondingsfout, hier moet meer aan de hand zijn.

Volume én gespreksduur

Het is daarbij niet alleen het volume van alle klanten opgeteld dat is toegenomen. Minuten gedeeld door aantal gesprekken laat ook een stijging zien. Deze plus is 10 procent en ook te opvallend om genegeerd te worden.

Op social media wordt als waarschijnlijke verklaring genoemd de lange wachtrijen bij callcenters. Dat is een aardige vondst en een die tot veel reacties leidt. Onderbouwing ontbreekt en daarom is het niet helemaal serieus te nemen. Maar wat zou dan wel de reden kunnen zijn dat Vodafone klanten meer en langer zijn gaan bellen? Zijn alternatieven voor bellen (Zoom, Teams) bij grote groepen uit de gratie gevallen of ontoegankelijk gemaakt?

Tags: mobiele telefonietelefonie

GerelateerdeBerichten

OFCOM onderzoekt waarom nooddiensten onbereikbaar waren voor BT en Three klanten

2025/12/17
telecompaper-500

Telecompaper: kwartaalomzet mobiel krimpt

2025/12/15

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

TSOC: Annual Dinner 2026

29-01-2026 - 22:00

NLSecure[ID] 2026

20-01-2026 - 17:00

Omada Academy Days: OCNA- trainingen

28-01-2026 - 17:00

Omada Academy Days: OCNA- trainingen

07-01-2026 - 17:00

Webinar: Omada Design Hub/Navi App

21-01-2026 - 11:00
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloud Expo 2025 Video interviews
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken
  • Privacybeleid
  • Ronde tafel “digitale soevereiniteit”
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon