• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Voys zet volgende stap met lancering Voys Ascend

interview met Co-founder Ben Hoetmer van Voys

26-09-2024
20240904_ByWouterBrem _BenHoetmer Voys_002-400
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Voys is een ISO 27001-gecertificeerde UCaaS-provider uit Groningen, met een eigen idealistische kijk op de organisatiestructuur en cultuur van het bedrijf. Met de verbreding van het portfolio met Voys Ascend kan elk marktsegment worden bediend. Dus van ZZP’er tot enterprise klanten. Deze introductie is een goede aanleiding voor een gesprek met entrepreneur en co-founder Ben Hoetmer.

20240904_ByWouterBrem _BenHoetmer Voys_002-400Het prille begin van Voys ligt rond 2006 toen Mark Vletter bij TNO begon met het bouwen van een telecomdienst. Later kwam Ben Hoetmer in beeld. Ook hij had al zijn sporen verdiend, speciaal in het hogere segment van de telecommarkt. Ze hadden dus complementaire activiteiten. Met de samenvoeging was cloud VoIP van Voys een feit; een innovatief product voor verschillende marktsegmenten.

Samen hebben de twee entrepreneurs het huidige Voys vormgegeven tot een degelijke serviceprovider voor selfservice en grootzakelijke diensten. Selfservice is volgens Ben essentieel om de onderkant van de markt winstgevend te kunnen bedienen. “Bijvoorbeeld bij een enkele aansluiting voor een ZZP’er. Die kennis is volop aanwezig en verpakt in het platform Freedom, het fundament waarop het bedrijf nu verderbouwt.”

Verder werken aan het portfolio

Het portfolio van Voys heeft dus een selfservice-oplossing voor de onderkant van de markt en een grootzakelijke oplossing voor de bovenkant van de markt. Zusterorganisatie VoIPGRID bedient het partnerkanaal. “Startende ondernemers die groeien, hebben wat krachtigere en completere oplossingen nodig dan de eenmanszaak. Deze ‘comfortable gap’ in ons portfolio moest worden gedicht”, weet Ben. “Belangrijk was dat de gebruikerservaring over alle producten dezelfde uitstraling heeft. Simpel te gebruiken, slimme communicatieoplossingen en zo veel mogelijk op basis van zelfservice. Door de zelfservice goed in te richten, houden we de operationele kosten laag. Die selfservice helpt ook bij de gewenste expansie naar het buitenland. Bovendien zijn we dan één provider voor alle landen waar we de services aanbieden. Je hebt dan een compact en goed ingespeeld krachtig team en de juiste middelen nodig. En die hebben we beide.”

Intermedia had de sleutel

Tijdens de zoektocht naar een oplossing, ontstonden er contacten met Intermedia, een Amerikaanse operator die een gecombineerde UCaaS/CCaaS-oplossing heeft ontwikkeld met dezelfde visie op selfservice als Voys. Het DNA van Voys en Intermedia past volgens Ben goed bij elkaar. “Beide zijn ‘challengers of the status quo’ in de markten waarin ze actief zijn.”

Intermedia is een voor Amerikaanse begrippen klein bedrijf met circa 1.500 medewerkers, dat mogelijkheden voor internationale expansie zocht. De Ascend-service kon als white label door Voys exclusief in licentie worden afgenomen en wordt nu geïntroduceerd als Voys Ascend. Ben: “Eerst in Nederland, vervolgens in het buitenland en daarna ook in het partnerkanaal. Voys kan met de service flink verder groeien in binnen- en buitenland.”

Naadloos te implementeren

Deze Intermedia UCaaS/CCaaS-bouwsteen past volgens Ben perfect in het dienstenportfolio dat Voys al heeft. “De bestaande telecomproductiestraat sluit er naadloos op aan, mede omdat Intermedia dezelfde ideeën heeft over het inrichten van services. Dat is met de acceptatietesten dan ook vastgesteld”, aldus Ben. “Intermedia geeft ons een exclusieve mogelijkheid om deze service te exploiteren in de landen waar we willen expanderen. Dat is essentieel voor onze groeiambities. Met Voys Ascend helpen we klanten bij het bouwen en onderhouden van hun klantrelaties. Ascend zet slimme technologie en AI in om waarde toe te voegen en laat ruimte voor de menselijke kant binnen het klantcontact. Zo helpen we onze partners aan betere relaties met hun klanten.”

Andere aanpak met veel succes

Voys heeft niet alleen een gedegen selfservice, het bedrijf werkt ook op basis van een collectieve verantwoordelijkheid. De medewerkers van het bedrijf hebben geen managers voor aansturing. Voys heeft gekozen voor een collectieve verantwoordelijkheid in de bedrijfsvoering, waarbij iedereen zijn steentje bijdraagt en dat inzichtelijk maakt richting de collega’s. Dit is mogelijk door een zeer transparant model, waarbij niemand geheimen voor een ander heeft en elke medewerker in principe toegang heeft tot alle data (financieel, tickets, code en klantgegevens). Feitelijk stuurt de bedrijfsdata het bedrijf.

Steward-ownership

Ben is helder over de volgende stap. “Mark en ik hebben besloten dat we ons als oprichter/eigenaar wat losser van het bedrijf gaan opstellen. Daarom kiezen we na een lange evaluatie van meerdere opties voor steward-ownership.” Bij deze aanpak worden de aandelen van een bedrijf in een stichting ondergebracht en niet bij investeerders.

Om dit te bereiken, dragen Mark en Ben hun aandelen over aan de stichting. De meeste aandelen worden geschonken, een klein deel wordt verkocht om de tot nu toe geleverde inspanning te compenseren. De stichting koopt de aangeschafte aandelen met eigen kapitaal van het bedrijf. Na deze transitie is het hele aandelenkapitaal veilig bij de stichting ondergebracht en dus niet bij directie of aandeelhouders die er geld mee willen verdienen. “Geld is voor ons geen doel, maar een middel”, zegt Ben. “Ons doel is telecom voor iedereen op een simpele manier toegankelijk maken. Door toe te treden tot het stichtingsbestuur, hebben Mark en ik wel invloed op de denkrichting, maar zonder een financieel belang.”

48percent.org

Een deel van de wereldbevolking beschikt niet over goede telecominfrastructuur. Internet is dan een utopie en dat hindert scholing, sociale communicatie en de ontwikkeling van business. Toen Voys jaren geleden de stichting 48percent.org initieerde, betrof dit circa 48 procent van de wereldbevolking. Hoe beter Voys draait, des te groter het budget om de stichting te ondersteunen. Er is wetgeving die operators verplicht om een deel van hun winst te reserveren voor projecten om in afgelegen gebieden infrastructuur beschikbaar te stellen. Ben: “Zeker in Afrikaanse landen is deze verplichting in de telecomwet verankerd, maar dat betekent nog niet dat het concept werkt. Met de stichting 48percent.org willen we daar een rol in spelen en zorgen dat waar mogelijk met onze hulp vooruitgang wordt geboekt. Internet moet voor iedereen beschikbaar zijn.”

Meer weten over Voys? Neem dan contact op met Ben Hoetmer via ben.hoetmer@voys.nl of ga naar www.voys.nl.

Tags: UCaaSVoIP

GerelateerdeBerichten

yeastar_logo

Update voor het Yeastar P-Series-telefoonsysteem

2025/07/29

Afscheidsinterview Micha Cohen en Arthur van den Ende

2025/07/17
Volgend bericht
VIP-Media-bericht-Centric-V2

Centric kiest voor Talkdesk Cloud Contact Center van ViPcom

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon