Eerst de kaders: hoe zit het precies? Voipro is de krachtige telefonieoplossing voor het mkb. Salesdock is leverancier van een slim salesportaal voor verkopers van onder andere energie en telecom. Aan tafel treffen we de drijvende krachten achter deze nieuwe samenwerking: Filip de Jonge, oprichter en CEO van Telador, Leroy Everts, verantwoordelijk voor de business development bij Voipro en Mark Hekkelman, CEO van Salesdock. Telador heeft Voipro in 2017 overgenomen en heeft daarna gewerkt aan de verdere uitbreiding van de dienstverlening en positionering. Everts: “Voipro nu de gebruikersvriendelijkste hosted voice-oplossing voor het mkb, dat we via ons dealernetwerk leveren.”
Kracht
De kracht zit ‘m in de eenvoud in gebruik voor de eindgebruiker, legt Everts uit. “Dat, in combinatie met een verkoopproces waarbij de dealer compleet ontzorgd wordt. De dealer heeft maar één belangrijke rol: het vinden van klanten voor de hosted voice-oplossing.” Is die klant eenmaal gevonden en de aansluiting gerealiseerd, dan neemt Voipro alle werkzaamheden op zich, zoals configuratie, onderhoud en facturering. De eindklant heeft een relatie met Voipro en de dealer doet het relatiemanagement.
Nederlandse oorsprong
Voipro heeft zijn oorsprong in Nederland en heeft een belangrijke eigenschap: het is een eigen ontwikkeld platform waarmee je snel kan inspringen op marktveranderingen, wensen van dealersen hun eindgebruikers. Het product Voipro is daarmee compleet: het gebruikersgemak, de ontzorging voor de dealer en krachtige ondersteuning. En dankzij de samenwerking met Salesdock is er nu óók nog een goed, breed bekend en makkelijk te gebruiken salesplatform. De Jonge: “Dealers willen snel en efficiënt een aansluiting realiseren. Daarvoor vonden we het juiste platform bij Salesdock.”
Geen onbekende
Hekkelman vervolgt: “Salesdock is geen onbekende in de Nederlandse resellermarkt. Als leverancier bouw je een netwerk van partners om via verschillende saleskanalen je doelgroep te bereiken. Voor je het weet ontstaat er een wirwar aan processen voor ieder kanaal en dealers. Met Salesdock creëer je uniformiteit in al je salesprocessen en krijg je grip en controle over je sales. Je brengt alle bestaande dealers en nieuwe kanalen samen in één platform. Met salesdock pak je als leverancier de controle over je salesfunnel en werk je efficiënt samen met je resellers, schaalbaar vanuit één portaal. Salesdock is eveneens een Nederlands product en is afgelopen jaar uitgegroeid tot de meest gebruikte salestool voor de energiesector, vertelt Hekkelman. Inmiddels maken ook veel traditionele internet- en sim-only-aanbieders als Lebara, Budget Thuis en Ziggo Zakelijk gebruik van het platform om hun saleskanalen te faciliteren. Hekkelman: “Je kunt wel stellen dat we zowel in de zakelijke als in de consumentenmarkt succes hebben.”
Efficiënte spil
Met Voipro is er nu een complete hosted voice-oplossing in de markt die eindgebruikers helpt om op een heel gebruiksvriendelijke manier optimaal intern en extern te communiceren. Dit gaat via een vaste IP-telefoon, met een app op de smartphone of via de webbrowser. En Voipro is uiteraard ook met de meeste CRM-omgevingen heel eenvoudig te linken. Het is aan de dealer om te bepalen welke oplossing het beste aansluit op de wensen van zijn klant. Wil de klant naast IP-telefonie ook mobiele telefonie, dan kan dat ook via Voipro geregeld worden. En in een tijd dat thuiswerken de norm is, is de volledige integratie met Microsoft Teams ook noemenswaardig. Voipro biedt een slimme oplossing om de telefonie en Teams met elkaar te integreren. Hiermee is Voipro een efficiënte spil in het bedrijfscommunicatieproces van het mkb.
Ambitie
Het is de ambitie van Salesdock om na energie en telecom ook andere markten te gaan bedienen. Hekkelman: “Op dit moment zijn we hard bezig om markten als zonnepanelen, laadpalen en LED-verplichting op een succesvolle wijze toe te voegen. Dat zijn de volgende stappen. Maar de eerste nieuwe markt die we deze zomer hebben opgepakt, was die van hosted voice. Met Voipro als launching klant.” Het is Salesdocks missie om verkopers in het distributiekanaal het makkelijk te maken om klanten maximaal te helpen. Hekkelman: “Als een markt simpel wordt ontsloten, gaat het product vanzelf lopen.” De samenwerking met Voipro is een mooi voorbeeld van Salesdocks missie. Voipro heeft de gewenste verkoop-oplossing voor zijn product en Salesdock doet een stap in een nieuwe markt.