Voiceworks, onderdeel van Enreach, heeft in juli 2021 het Microsoft Gold Partnership behaald. Het bedrijf biedt al sinds jaar en dag samenwerkingsoplossingen en telecomdiensten. De laatste maanden zijn er belangrijke strategische stappen gezet om telecom te koppelen aan cloudoplossingen en IT-diensten.
Bedrijven als Benemen (Finland), Botsquad en Go2the.cloud zijn door Enreach toegevoegd en snel geïntegreerd binnen de groep, waarmee een enorme hoeveelheid ervaring en expertise op IT-gebied en cloud-communicatieoplossingen in huis is gehaald.
Communicatie, connectiviteit en ICT-diensten
Dit, in combinatie met de al aanwezige communicatie en connectiviteitservaring binnen Voiceworks, maakt dat het bedrijf klaar is om zijn partners en diens klanten een one-stop-shop-ervaring aan te bieden op het gebied van communicatie, connectiviteit en ICT-diensten. De waarde van Voiceworks zit voor een groot deel in het feit dat partners de diensten en oplossingen whitelabel mogen aanbieden aan hun klanten en onbeperkt gebruik kunnen maken van de kennis en kunde die beschikbaar wordt gemaakt voor hen, via het competence center van Voiceworks.
Tonny Siemons, voormalig eigenaar van Go2the.cloud, vertelt: “Het behalen van het Microsoft Gold Partnership is vergelijkbaar met het behalen van een diploma in je vakgebied. Je laat zien kennis en ervaring te hebben in de diensten van Microsoft. Wat veel mensen niet weten, is dat je op allemaal verschillende competenties deze Gold-status haalt. Je moet er echt iets voor kúnnen.”
Denk bij die competenties aan het kunnen aanbieden van:
- Moderne cloud-werkplek en beveiliging met cloud-services als Windows 365, Microsoft 365 en Microsoft Teams
- Cloud-infrastructuurmigratie met Microsoft Azure
- Business software-oplossingen, zoals Microsoft Dynamic, Power Apps en Power BI
- Moderne digitale hulpmiddelen, gebaseerd op kunstmatige intelligentie en big data
“Al deze competenties hebben een belangrijke waarde voor onze partners en klanten. Die waarde versterkt hun marktpositie, vergroot hun kennis of verkort de weg naar die kennis aanzienlijk”, voegt Tonny toe. “Daardoor groeien onze partners en kunnen zij de digitale transformatie van hun bedrijfsvoering en die van klanten versnellen.”
Verdere ontwikkeling door Gold-status
Microsoft faciliteert de groei van kennis en vaardigheden bij hun klanten, zodat de hele keten hierdoor de kans heeft zich verder te ontwikkelen. Door het Gold Partnership is er ook toegang tot nog meer expertise en leads die anders wellicht buiten bereik zouden zijn gebleven. Via de Microsoft-kanalen wordt met de Gold-status de expertise van Voiceworks helder uitgelegd aan de potentiële klanten, die daardoor in hun behoeften worden voorzien en hun vragen beantwoord zien. Ook partners van Voiceworks hebben zo de kans dat deze leads via Voiceworks bij hen terecht komen.
“Onze partners kunnen zich gesteund en gesterkt voelen door het blijven verstevigen van onze expertise op het gebied van de integratie-oplossingen tussen IT en communicatie”, geeft Tonny aan. In de toekomst zal de scheiding tussen telefonie en IT steeds minder scherp zijn. Daar speelt Voiceworks nu goed op in. Dit geeft ons en onze partners de nodige voorsprong in de steeds meer eisende markt. Het Microsoft Gold Partnership is één van de vele stappen die hiervoor nodig zijn.”