• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Voice Solutions: Klanten vragen om meer dan alleen spraakoplossingen

Rubriek: reseller aan het woord

18-06-2021
voice-solutions-ict-aannemer
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

marco_voice_solutionsIn onze serie reseller aan het woord spraken we dit keer met Marco van Briemen, mede-eigenaar van ICT-specialist Voice Solutions uit Almere. Met ruim 22 jaar ervaring is hij gepokt en gemazeld in de sector. Met collegas Arjan Maas (commercie en techniek) en Corine van den Heuvel (backoffice) bedient hij tientallen zakelijke klanten in het MKB, met de zorg als specialisme.

“Ik ben ooit gestart bij telecomdistributeur Tiptel en vanuit mijn rol als partnermanager heb ik de opkomst van internettelefonie en cloud van nabij meegemaakt. Een jaar of vijf geleden signaleerde ik samen met Arjan kansen in de markt om iets te doen tegen omslachtige, ondoorzichtige en te prijzige aanbiedingen. Communicatie bij kleine en middelgrote zakelijke klanten kan eenvoudiger, betrouwbaarder en kostenefficiënter” Deze marktbenadering zie je terug in de leverancierskeuze van Voice Solutions. Marco: “We zijn hostingpartner van fabrikant Yeastar, die de software van hun hardware telefooncentrales hebben ontwikkeld naar een unieke cloudoplossing. Onze telefonie hosten we in het datacenter van Alticom in Lelystad. We hebben bewust gekozen voor een Nederlands datacenter, dat is voor veel klanten een eis met het oog op compliancy.”

Van telecom naar ICT

“Dat we onszelf tegenwoordig ICT-aannemer noemen is een antwoord op de marktontwikkelingen. Klanten vragen om meer dan alleen spraakoplossingen”, vervolgt Marco. “In trajecten heb je vaak te maken met meerdere partijen die allemaal hun eigen discipline binnen ICT hebben. Wij hebben klanten in de zorg waarvoor wij de telefonie verzorgen, terwijl een andere partij verantwoordelijk is voor de alarmering, en een derde doet de wifi. In die situatie zou je eigenlijk moeten gaan samenwerken, zodat de gebruiker een aanspreekpunt heeft.”

“Gelukkig zien steeds meer klanten de voordelen van samenwerking, waarbij wij, ook al zijn we niet heel groot, kunnen terugvallen op 22 jaar markt- en vakkennis op het terrein van telecom en netwerken. We nemen steeds vaker totaalprojecten aan. Wanneer we zelf de kennis niet volledig in huis hebben, werken we samen met collegabedrijven. Zo regelen wij bijvoorbeeld in zorgomgevingen de doormelding van brandmeldcentrales naar smart- en DECT-telefoons die door andere partijen zijn geinstalleerd.”

Kritische communicatie

Naast zorg, richt Voice Solutions zich op kritische communicatie. Marco: “Dat gaat van alarmering bij zorginstellingen, de landelijke organisatie voor de paardensport, waar we een brandmeldcentrale aan onze alarmserver hebben gekoppeld. Die medewerkers krijgen een alarm op hun smartphone, en kunnen ze BHV-oproepen doen met locatiebepaling. Het ouderwetse piepersysteem wordt uitgefaseerd. Voor zorginstellingen hebben we bijvoorbeeld een systeem ontwikkeld waarmee cliënten altijd vindbaar zijn door een speciaal medaillon dat ze dragen. Vanwege de vergrijzing verwacht ik een aanhoudende groei in deze markt.”

Minder druk op de zorg

“Alles draait om het verminderen van de druk op de zorg,” zegt Marco. “Daarvoor heb je oplossingen nodig waarmee je op een vriendelijke manier cliënten te woord kunt staan, kunt handelen op basis van prioriteiten. Ik verwacht dat je als verzorgingshuis met een bepaalde omvang in de nabije toekomst een systeem moet hebben dat het zorgpersoneel continu informeert over waar een cliënt bij alarmering zich bevindt. Dat scheelt niet alleen tijd, maar verbetert ook de veiligheid van de cliënt en de gemoedsrust bij het personeel.”

Ruggengraat

Marco wil groeien vanuit de basis die Voice Solutions nu heeft: “We willen groeien met telefonie, networking, domotica en IoT. Alles grijpt steeds meer in elkaar, de netwerkinfrastructuur is de ruggengraat van het hele systeem. De routers van providers zijn behoorlijk dichtgetimmerd. Routeringsproblemen kun je alleen voorkomen als je netwerkkennis hebt. Om die reden houden we graag de regie over het volledige systeem, zodat de verschillende onderdelen: alarmering, detectie en telefonie, elkaar niet in de weg zitten. Of erger nog, voor een onveilige omgeving zorgen.”

Abonnementsbasis

Marco ziet volop kansen: “Als je me vraagt waar Voice Solutions over twee jaar staat, dan denk ik dat we een verdubbeling van het aantal medewerkers hebben (van drie naar zes medewerkers). En we zullen nog actiever zijn met totaaloplossingen. Er is genoeg ruimte om te groeien, maar dat doen we wel gecontroleerd. We willen meer focus op ons dienstenaanbod, zodat onze klanten de keuze hebben kunnen uit een eenmalige investering of een maandabonnement. Dat zien we als ons businessmodel voor de toekomst.”

 

Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nummer 1

Tags: ITchannelPRO Magazinetelecomresellers

GerelateerdeBerichten

Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Odido Peter Gijzenberg 1_G3_light

Peter Gijzenberg van Odido over 5G Internet voor Bedrijven

2025/07/21
Volgend bericht

Ericsson Mobility Report: 5G voor de massa

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon