Klanten van Tele2 kunnen per direct gebruik maken van het 5G-netwerk van T-Mobile, dat al langere tijd landelijke 5G-dekking biedt. Diezelfde klanten van Tele2 melden echter ook dat zij sinds afgelopen weekend helemaal geen verbinding meer hebben met het mobiele netwerk. In een reactie laat Tele2 weten dat dit komt door de overstap naar het netwerk van T-Mobile. Sommige klanten moeten een nieuwe simkaart aanvragen.
Tele2 biedt haar klanten 5G op een geheel eigen manier aan; klanten kunnen zelf bepalen of ze toegang tot 5G willen activeren voor twee euro per maand en hebben de mogelijkheid om 5G maandelijks aan of uit te zetten. Om gebruik te kunnen maken van het 5G-netwerk moeten de klanten een 5G-telefoon hebben.
Netwerkproblemen na overstap
Verschillende klanten op het forum van Tele2 klagen echter over netwerkproblemen nadat Tele2 overgestapt is naar het mobiele netwerk van T-Mobile. Zij zitten sinds afgelopen vrijdag zonder mobiel netwerk. Volgens Tele2 gaat het om een kleine groep klanten die niet op afstand gemigreerd kon worden.
Reactie Tele2 en T-Mobile
In een reactie laat de woordvoerder van Tele2 en T-Mobile weten dat Tele2 begin dit jaar gestart is met het migreren van Tele2-klanten naar het netwerk en de IT-systemen van T-Mobile. De meeste klanten zouden hier niets van gemerkt hebben, maar volgens de provider kon ‘een kleine groep klanten’ niet op afstand worden gemigreerd. “Doordat zij voor lange tijd de telefoon uit hadden staan, langer dan zes weken, of omdat zij een zeer oude simkaart gebruiken”, legt de woordvoerder uit.