• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Van start-up naar scale-up: Hoe bouw je een merk in IT & Telecom?

27-03-2025
Dominique bockmeulen
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Een nieuw merk opzetten in de IT- en telecombranche? Dat is een avontuur vol kansen, maar vooral ook vol uitdagingen. De markt is verzadigd, de concurrentie is stevig en veel bedrijven vertrouwen op bekende namen. Hoe zorg je ervoor dat je als nieuwkomer niet verdwijnt in de massa?

Dominique bockmeulenBij SP*RKL Marketing merken we het zelf: je kunt nog zo’n goed product of dienst hebben, maar als niemand weet dat je bestaat, gebeurt er niks. En toch is juist die naamsbekendheid opbouwen een enorme uitdaging. Veel IT- en telecombedrijven worstelen met de vraag: hoe maak ik mezelf zichtbaar zonder een marketingbudget van zes nullen?

De meetbaarheid-paradox

IT- en telecombedrijven houden van data. Logisch, want hun business is gebouwd op efficiëntie en technologie. Dus als het op marketing aankomt, wordt direct gevraagd: Wat levert het op? Wat is de ROI? Hoe kunnen we dit meten?

Bij SP*RKL Marketing geloven we sterk in performance marketing. Wij houden van meetbare resultaten en werken data-gedreven. Maar – en hier zit de paradox – niet álles is direct in cijfers uit te drukken. Dat betekent niet dat het niet werkt.

Naamsbekendheid en vertrouwen bouw je niet met één advertentie of één campagne. Het gaat om consistentie, om de juiste boodschap op de juiste plekken. Soms zien we dat bedrijven te snel afhaken, omdat ze alleen sturen op korte termijn conversies. Maar een sterk merk zorgt juist op de lange termijn voor een kortere salescyclus en een hogere conversieratio.

Content als strategische keuze

Een belangrijk, maar vaak onderschat element in marketing is content. Waarom? Omdat het niet meteen ‘scoort’ zoals een advertentiecampagne met een harde call-to-action. Toch is het een van de krachtigste tools om een merk op te bouwen.

Bij SP*RKL Marketing zetten we dit dan ook in voor onze klanten. Want, laten we eerlijk zijn: je kunt op je eigen website blijven roepen hoe goed je bent, maar als een onafhankelijk platform zoals bijvoorbeeld ITchannelPRO jouw verhaal deelt, komt dat veel sterker binnen. Publiceren op de juiste plekken vergroot niet alleen de zichtbaarheid, maar versterkt ook de autoriteit van een merk.

Wat werkt wel? Meetbare contentmarketing

Zichtbaarheid is niet alleen een kwestie van waar je publiceert, maar ook wat je vertelt. Veel IT- en telecombedrijven maken dezelfde fout: ze praten alleen over hun product of dienst. Maar mensen willen geen productinformatie lezen, ze willen weten hoe je hun problemen oplost.

Dus hoe zorg je ervoor dat content ook meetbaar bijdraagt aan je marketingstrategie? Drie tips:

  1. Koppel content aan conversie
    Content hoeft geen ‘soft’ kanaal te zijn. Zorg dat je altijd een volgende stap biedt: een download, een inschrijving of een demo. Meet wat er gebeurt ná het lezen van een artikel.
  2. Gebruik data om te optimaliseren
    Kijk niet alleen naar views of likes, maar analyseer wat content echt oplevert. Welke onderwerpen trekken leads aan? Welke invalshoeken converteren beter? Dit helpt je om je strategie te finetunen.
  3. Mix branding en performance marketing
    Ja, branding kost tijd. Maar het zorgt er wél voor dat je latere campagnes beter presteren. Combineer strategische zichtbaarheid (zoals artikelen op platforms als ITchannelPRO) met performance campagnes die leads genereren.

De lange adem wint altijd

Een sterk merk bouw je niet in een paar maanden. Het is een proces van zichtbaar blijven, vertrouwen opbouwen en waarde toevoegen zonder direct iets terug te verwachten. Maar uiteindelijk werpt het zijn vruchten af.

Dus, worstel je met je zichtbaarheid? Begin met waardevolle content. En kijk eens naar platformen als ITchannelPRO – ze werken niet alleen voor gevestigde namen, maar juist ook voor bedrijven die willen groeien.

 

Dominique Bockmeulen

Chief SP*RKL / Directeur @ SP*RKL Marketing ✨

Tags: columnmarketing

GerelateerdeBerichten

AFIBER-Jochem-de-Gruyter 3

Zomercolumn Jochem de Gruyter – AFIBER

2025/08/01
jelle sewan

Zomercolum Jelle de Bruijn – Sewan

2025/07/29
Volgend bericht
capestone-comgate

Comgate 5G Back-up Unlimited

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon