• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

UC-platform ClearVox is naar de Cloud

13-07-2018
uc-platform-clearvox-is-naar-de-cloud
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

ClearVox, het UC-communicatieplatform van Nederlandse bodem, is na de zomer volledig beschikbaar als multi-tenant Cloud-oplossing. Hiermee is ClearVox in elke smaak beschikbaar: als Private Cloud-, Public Cloud-, Soft PBX- en on-premise oplossing.

De klant bepaalt in welke vorm hij zijn Unified Communications oplossing wil afnemen: dat is het motto van ClearVox. Het Nederlandse communicatieplatform was al beschikbaar als PABX, Soft-PABX en in een Private Cloud-variant. Na de zomer is deze tevens als volledige multi-tenant Cloud Communicatieoplossing verkrijgbaar. “Allemaal om de klant nog meer te ontzorgen en maximale keuzevrijheid te geven”, verklaart Nick de Haas, verantwoordelijk voor ClearVox. “De vorm waarin de klant ClearVox wenst, maakt voor ons niet uit, omdat wij voor elke variant identieke software hanteren. Dat is ook het grote voordeel voor onze business partners die we eveneens ontzorgen: voor alle vier de modellen die we hebben, geldt dat één dag training volstaat om ze allemaal te kennen, omdat het iedere keer dezelfde software is. Met één trainingsdag heeft de reseller dus alle kennis om de eindklant te adviseren en de keus te geven.”

Keuzestress verleden tijd

Een ijzersterke troef voor business partners van ClearVox, is dat met de lancering van ClearVox Hosted de keuzestress voor klanten verleden tijd is. Bedrijven worden overspoeld met technologische mogelijkheden in communicatietechnologie. Met daarbij de vraag: hosted of on-premise? Oftewel: investeren of liever pay-as-you-go? Nick de Haas: “Wanneer een ondernemer niet weet waar hij goed aan doet, dan stelt hij de aankoop uit. En geef ze eens ongelijk: als bedrijf wil je het liefst zeker weten dat jouw nieuwe communicatieoplossing toekomstvast is. Juist voor de klanten die het gewoonweg nog niet weten, bieden we keuzevrijheid en flexibiliteit. In ons model is het mogelijk om met ClearVox on-premise te starten. Wanneer de klant er klaar voor is, kunnen we kosteloos de on-premise oplossing omzetten in een Hosted Voice-variant en gaat de klant per maand betalen. Die overstap kan overnight en naadloos, juist omdat het dezelfde software is. De klant merkt er verder niks van.”

Een mooie aanpak voor business partners is de klant bij twijfel over Hosted Voice eerst de on-premise oplossing aan te bieden. “Wanneer het servicecontract afloopt, heb je als reseller een goede aanleiding om weer het gesprek aan te gaan met de klant en te bespreken of hij naar de Cloud over wil of op de bestaande manier door wil gaan”, aldus De Haas.

Verschillende scenario’s

De aanpak van ClearVox maakt daarbij veel verschillende scenario’s mogelijk, waarbij organisaties met meerdere locaties in de ClearVox-totaaloplossing kunnen kiezen voor een mix van Hosted en on-premise, die toch als één communicatieplatform werkt en met één inlog te beheren is. Nick de Haas: “Onze ontwikkelaars hebben echt iets moois gebouwd waarmee we zowel de klant als de reseller in meerdere situaties volledig kunnen voorzien van alle wensen. Uniek is de Redirect Server voor zowel Hosted- als on-premise situaties: hierbij herkent de ClearVox centrale automatisch via het netwerk de MAC-adressen van de toestellen en meldt ze automatisch aan. Alles met de filosofie om het zo simpel mogelijk te maken. Voor de reseller maakt het dus niet uit welk platform de eindklant kiest. Daardoor kun je als reseller echt advies geven en aanbieden wat bij de klant past.”

Communicatie in vele vormen

“In feite zijn we met ClearVox de Amerikaanse trend achterna gegaan: alles gaat naar een vast bedrag per maand voor ontzorging. De nieuwe generatie groeit op met diensten als Netflix en Spotify met een maandelijks betaalmodel. En met Unified Communications, want communicatie komt in steeds meer vormen. ClearVox gaat daarin mee”, zegt De Haas. Aan UC-functionaliteit dan ook geen gebrek in de ClearVox software. Dat zijn de gebruikelijke functies als meerdere widgets, chat-mogelijkheid, presencelijst, video, VaMo, gespreksopname. Maar ook slimme integraties waarmee met doorschakelingen lichtschakelaars en dergelijke bediend kunnen worden.
Volgens Nick de Haas is de smartphone-app – uiteraard onderdeel van de ClearVox-oplossing – het belangrijkste onderdeel in zakelijke communicatie. “In vijf jaar is de smartphone als tool in het bedrijfsleven totaal onmisbaar. ClearVox heeft de mobiele app ontwikkelt zoals wij vinden dat hij hoort te zijn. Gebruikers bepalen zelf met welk nummer ze naar buiten bellen – het zakelijke nummer, privénummer of anoniem. Een grote plus is dat ClearVox het als een van de weinigen in de industrie voor elkaar heeft gekregen om een naadloze overgang tijdens een mobiel gesprek te hebben wanneer de verbinding van Wi-Fi naar 4G gaat en andersom, zonder dat je er ook maar iets van hoort. Zo zal de ClearVox oplossing steeds doorontwikkeld worden. Wij staan voor innovatie met als doel het voor gebruiker en partner zo eenvoudig mogelijk te maken.”

Tags: UC

GerelateerdeBerichten

yeastar_logo

Update voor het Yeastar P-Series-telefoonsysteem

2025/07/29
E4SP_Bertrand_Pourcelot -Enreach_Martin_Classen

Enreach deelname aan “thought leadership” op CCA summit

2025/06/02
Volgend bericht
zetacom-gecertificeerd-voor-samsung-knox-security-oplossingen

Zetacom gecertificeerd voor Samsung KNOX security oplossingen

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon