ClearVox, het UC-communicatieplatform van Nederlandse bodem, is na de zomer volledig beschikbaar als multi-tenant Cloud-oplossing. Hiermee is ClearVox in elke smaak beschikbaar: als Private Cloud-, Public Cloud-, Soft PBX- en on-premise oplossing.
De klant bepaalt in welke vorm hij zijn Unified Communications oplossing wil afnemen: dat is het motto van ClearVox. Het Nederlandse communicatieplatform was al beschikbaar als PABX, Soft-PABX en in een Private Cloud-variant. Na de zomer is deze tevens als volledige multi-tenant Cloud Communicatieoplossing verkrijgbaar. “Allemaal om de klant nog meer te ontzorgen en maximale keuzevrijheid te geven”, verklaart Nick de Haas, verantwoordelijk voor ClearVox. “De vorm waarin de klant ClearVox wenst, maakt voor ons niet uit, omdat wij voor elke variant identieke software hanteren. Dat is ook het grote voordeel voor onze business partners die we eveneens ontzorgen: voor alle vier de modellen die we hebben, geldt dat één dag training volstaat om ze allemaal te kennen, omdat het iedere keer dezelfde software is. Met één trainingsdag heeft de reseller dus alle kennis om de eindklant te adviseren en de keus te geven.”
Keuzestress verleden tijd
Een ijzersterke troef voor business partners van ClearVox, is dat met de lancering van ClearVox Hosted de keuzestress voor klanten verleden tijd is. Bedrijven worden overspoeld met technologische mogelijkheden in communicatietechnologie. Met daarbij de vraag: hosted of on-premise? Oftewel: investeren of liever pay-as-you-go? Nick de Haas: “Wanneer een ondernemer niet weet waar hij goed aan doet, dan stelt hij de aankoop uit. En geef ze eens ongelijk: als bedrijf wil je het liefst zeker weten dat jouw nieuwe communicatieoplossing toekomstvast is. Juist voor de klanten die het gewoonweg nog niet weten, bieden we keuzevrijheid en flexibiliteit. In ons model is het mogelijk om met ClearVox on-premise te starten. Wanneer de klant er klaar voor is, kunnen we kosteloos de on-premise oplossing omzetten in een Hosted Voice-variant en gaat de klant per maand betalen. Die overstap kan overnight en naadloos, juist omdat het dezelfde software is. De klant merkt er verder niks van.”
Een mooie aanpak voor business partners is de klant bij twijfel over Hosted Voice eerst de on-premise oplossing aan te bieden. “Wanneer het servicecontract afloopt, heb je als reseller een goede aanleiding om weer het gesprek aan te gaan met de klant en te bespreken of hij naar de Cloud over wil of op de bestaande manier door wil gaan”, aldus De Haas.
Verschillende scenario’s
De aanpak van ClearVox maakt daarbij veel verschillende scenario’s mogelijk, waarbij organisaties met meerdere locaties in de ClearVox-totaaloplossing kunnen kiezen voor een mix van Hosted en on-premise, die toch als één communicatieplatform werkt en met één inlog te beheren is. Nick de Haas: “Onze ontwikkelaars hebben echt iets moois gebouwd waarmee we zowel de klant als de reseller in meerdere situaties volledig kunnen voorzien van alle wensen. Uniek is de Redirect Server voor zowel Hosted- als on-premise situaties: hierbij herkent de ClearVox centrale automatisch via het netwerk de MAC-adressen van de toestellen en meldt ze automatisch aan. Alles met de filosofie om het zo simpel mogelijk te maken. Voor de reseller maakt het dus niet uit welk platform de eindklant kiest. Daardoor kun je als reseller echt advies geven en aanbieden wat bij de klant past.”
Communicatie in vele vormen
“In feite zijn we met ClearVox de Amerikaanse trend achterna gegaan: alles gaat naar een vast bedrag per maand voor ontzorging. De nieuwe generatie groeit op met diensten als Netflix en Spotify met een maandelijks betaalmodel. En met Unified Communications, want communicatie komt in steeds meer vormen. ClearVox gaat daarin mee”, zegt De Haas. Aan UC-functionaliteit dan ook geen gebrek in de ClearVox software. Dat zijn de gebruikelijke functies als meerdere widgets, chat-mogelijkheid, presencelijst, video, VaMo, gespreksopname. Maar ook slimme integraties waarmee met doorschakelingen lichtschakelaars en dergelijke bediend kunnen worden.
Volgens Nick de Haas is de smartphone-app – uiteraard onderdeel van de ClearVox-oplossing – het belangrijkste onderdeel in zakelijke communicatie. “In vijf jaar is de smartphone als tool in het bedrijfsleven totaal onmisbaar. ClearVox heeft de mobiele app ontwikkelt zoals wij vinden dat hij hoort te zijn. Gebruikers bepalen zelf met welk nummer ze naar buiten bellen – het zakelijke nummer, privénummer of anoniem. Een grote plus is dat ClearVox het als een van de weinigen in de industrie voor elkaar heeft gekregen om een naadloze overgang tijdens een mobiel gesprek te hebben wanneer de verbinding van Wi-Fi naar 4G gaat en andersom, zonder dat je er ook maar iets van hoort. Zo zal de ClearVox oplossing steeds doorontwikkeld worden. Wij staan voor innovatie met als doel het voor gebruiker en partner zo eenvoudig mogelijk te maken.”