• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Typisch Nederlands: een hoge no-show

Typisch Nederlands: een hoge no-show

30-10-2024
zaal stoelen
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Volgende week is de Fiber vakdag, een event waarvoor registratie en een betaalde ticket verplicht is. Het jaarcongres van Circulaire-IT kent dezelfde regels. Deze twee en alle andere events weten desondanks niet of elke aanmelder komt opdagen. Hoge no-shows zijn uitermate vervelend en typisch Nederlands.

zaal stoelenEvents die gratis zijn en het van de massa moeten hebben, zoals Cybersec, maken zich minder druk om een hoge no-show. Dit soort events heeft namelijk weinig kosten die afhankelijk zijn van het aantal bezoekers. Bij events waar catering voor de bezoekers is, is het verhaal compleet anders. Niets is zo vervelend als met de helft van een ingekochte lunch te blijven zitten.

Organisatoren van events en de gebouwverhuurders geven steeds vaker goed bedoelde tips om een hoge no-show te voorkomen. Daarbij worden nogal wat open deuren ingetrapt. Op papier mag het niet moeilijk zijn van aanmelders bezoekers te maken en het kaf van het koren te scheiden.

Toch gaat het steeds vaker fout en is er weinig reden oprecht tevreden te zijn over de opkomst. Bij ITchannelPRO weten we dat als geen ander. Er worden jaarlijks tientallen vakbeurzen, presentaties en partnerevents bezocht. Die ervaring helpt snel een indruk te krijgen van opkomst, maar ook van iets anders. Dat andere is de kwaliteit, van zowel de gebeurtenis als de bezoekers.

Opkomst en kwaliteit

Een grote gratis beurs in het midden van het land met een aantal scholen in de directe omgeving zal zeer waarschijnlijk veel bezoekers trekken. Of je daar als standhouder veel leads scoort en dus reden hebt om tevreden te zijn over de kwaliteit van de bezoekers? Een bijeenkomst waarbij vooraf bekend is wat het onderwerp is, dat het aantal plaatsen beperkt is en dat alleen deskundigen mogen langskomen is bijna het tegenovergestelde.

Wat beter kijken naar het tweede soort event levert het inzicht op dat events zonder commerciële drijfveer in de regel minder last hebben van hoge no-shows. Daar kan iedereen zich wel wat bij voorstellen, maar dat wil niet zeggen dat iedereen daar wat mee kan.

Redenen no-show

Waarom iemand ondanks een aanmelding besluit weg te blijven, daar zijn eigenlijk best weinig redenen voor. Als je ziekte, extreem weer en verkeer buiten beschouwing laat komt je uit bij zaken als “te druk”, “iets tussendoor gekomen” en “dubbele boeking”. Waarom blijven we dat accepteren als organisatoren en medebezoekers van events? Dit is namelijk geen normaal gedrag.

Overaanbod

Nederlanders zijn Europees kampioen als het gaat om een hoge no-show bij vakbeurzen. Onze buitenlandse collega’s nemen uitnodigingen en events veel serieuzer. Als je kijkt waar er nog meer verschillend is tussen Nederland en de buurlanden dan zal nog iets opvallen. In Nederland zijn er veel meer events. In de strijd tussen events om op te vallen worden de toegangsdrempels verlaagd. Gratis toegang is de norm, niet de uitzondering. Gratis en overaanbod maakt het echter erg makkelijk om last minute van gedachte te veranderen en de no-show kaart te trekken.

No-shows tegengaan doe je door de drempels te verhogen en het aanbod te verkleinen. Het eerste kan elk bedrijf doen, het tweede is een ander verhaal.

Tags: event

GerelateerdeBerichten

Het digitale ecosysteem van Limburg: Uitdagingen en kansen

2025/07/28

Jaarbeurs/Cybersec Netherlands en LuteijnMedia slaan de handen ineen

2025/07/22
Volgend bericht
Elizabeth Hankeln 2024

Elisabeth Hankeln van Eurofiber over acquisitie Bytesnet

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon