• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Tonny Siemons Enreach: ‘Teams versnelt transformatie telefonie naar IT’

09-11-2023
Tonny HiRes240dpi-1-400
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

IT en telecom waren ooit twee strikt gescheiden werelden. Inmiddels is telefonie echter een IT-dienst, en dat heeft gevolgen voor wederverkopers en uiteraard ook eindklanten. In een gesprek met Tonny Siemons van Enreach gaat hij in op de impact die dit heeft op de organisatie. Dat levert een leerzaam kijkje in de keuken op.

Tonny HiRes240dpi-1-400Tonny Siemons is bij Enreach eindverantwoordelijk voor de Microsoft-strategie. Hij zorgt ervoor dat er steeds meer diensten komen die gebaseerd zijn op, of samenwerken met de Microsoft-omgeving. “Teams versnelt het proces waarin IT en telefonie samensmelten. Bedrijven in de telecomsector als Enreach – en dat zal elders niet veel anders zijn – moeten de keuze maken: bestrijden of omarmen. Wij hebben gekozen voor het laatste, en daar zijn we nu tweeënhalf jaar mee bezig.”

Het gezicht van

In die periode is het portfolio van Enreach verder aangepast, zodat alle diensten naadloos aansluiten op Microsoft Teams. Dat is geen losstaande ontwikkeling; het bedrijf heeft een Microsoft-strategie om het kanaal, en daarmee de eindklanten, beter te kunnen bedienen op het gebied van samenwerking.

Enreach heeft de afgelopen jaren zowel online als fysieke events georganiseerd om die strategie uit te dragen, vaak in samenwerking met Microsoft. Tonny was daar als het gezicht van Enreach als het gaat om Microsoft en cloudtechnologie, altijd bij aanwezig. Hij ging daar het gesprek aan met de partners over wat zij in de markt zagen gebeuren.

Cloud maakt makkelijk

Cloud zorgt voor meer standaardisatie en maakt implementatie eenvoudiger en sneller, voor zowel IT- als telefonie-oplossingen. En nog belangrijker is dat er ieder moment van de dag innovatie kan worden toegevoegd. Twee partijen profiteren hier dus direct van: de reseller en zijn klanten. Dat klinkt makkelijk, zegt Tonny, maar het is voor die twee wel een grote stap. “De reseller moet op basis van kennis en feiten het gesprek met zijn klant voeren. Enreach heeft programma’s in haar eigen academy om resellers hierbij te begeleiden.”

Transformatieproces

Tonny maakt een zijstap naar de eigen organisatie. “Mijn werk heeft ook een interne component. Enreach integreert diensten met de Microsoft cloud, en dat levert meer mogelijkheden om nog productiever te zijn en onze diensten nog sneller door te ontwikkelen, ook voor interne medewerkers. Wij gebruiken dus de voordelen van cloudtechnologie om sneller te innoveren, samen met hyperscalers zoals Microsoft, Google en AWS. Onze klanten zijn bezig met een transformatie naar cloudtechnologie, maar dat geldt dus ook voor ons.”

Het transformatieproces van Enreach bestaat dus uit het verkrijgen van meer kennis over deze nieuwe technologie van Microsoft. Deze kennis wordt opgebouwd door nauw samen te werken met partijen zoals Microsoft, maar ook door de overname van bedrijven. Tonny wijst naar de overname van DSD Europe: “DSD heeft veel IT-resellers die diensten van Microsoft leveren aan hun klanten, en nu gaan deze resellers samen met Enreach ook aan de slag met telefonie bij haar klanten. Ik kan zeggen dat we inmiddels een behoorlijk volume draaien. Dat we op verzoek van Microsoft recent sponsor waren op het grootste Microsoft-partnerevent Inspire, laat ook zien dat Microsoft ons in de markt ziet staan.”

Blackberry-effect

De transformatie in het kanaal van pure telefonie naar IT zal versnellen, daar is Tonny van overtuigd. Hij noemt als reden het Blackberry-effect: toen dat toestel op de markt kwam wilde iedereen het hebben. Men wist amper wat er mee mogelijk was, maar men wilde onder geen beding achterblijven. “Dat zie ik nu ook rond Teams en Teams-integraties. Directieleden gaan daar intern vragen over stellen. Ze zien dat grote organisaties en overheden ermee werken: dan moet het wel goed zijn. Systeembeheer of facilities moet dan in beweging komen. Zo komen de vragen bij externe leveranciers en dienstverleners terecht, en dit biedt een mooie kans voor onze partners om mee te surfen op deze Microsoft Teams-golf.”

Helpende hand

Partijen moeten zich op die vragen voorbereiden, en Enreach reikt hen de helpende hand. Of het nu gaat om telecom-resellers met weinig IT-ervaring, of IT-specialisten met beperkte telecomkennis: beide groepen worden door Enreach bediend en voorbereid op het maximaal uitnutten van deze mooie kans in de markt.

Meer weten over Enreach Nederland? Mail naar communicatie.nl@enreach.nl.

 

(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine 2023-05)

Tags: ITchannelPRO MagazineMicrosoft Teams

GerelateerdeBerichten

Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Odido Peter Gijzenberg 1_G3_light

Peter Gijzenberg van Odido over 5G Internet voor Bedrijven

2025/07/21
Volgend bericht
KVK-Innovatie-Top-100_400_03

KVK Innovatie Top 100 Event

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon