Siewert & Kau is al weer drie jaar distributeur van Ubiquiti Networks, leverancier van switching & routing, access, protect, talk en ISP solutions. In een vorig gesprek stipte Freddy Oude Nijhuis aan dat er de nodige veranderingen aan zitten te komen. Vorige week gaf zijn collega Thomas Fischer daar uitleg over.
Tot nu toe was het portfolio van Ubiquiti opgebouwd rond drie series. Ultra als instapserie, Pro met meer features en daarboven de Max serie. UDM Pro Max komt daar nu weer boven en is bedoeld voor grotere klanten en omgevingen. “Met UDM-PRO is het connecten van 1000+ devices mogelijk en 2000+ clients met UDM-PRO-MAX.
Aanval inzettten
Thomas zegt dat het belang van deze stap is dat Ubiquiti nu dus ook door het kanaal kan worden aangeboden bij klanten die voorheen gewend waren de hardware van een beperkt aantal merken aan te schaffen. “Met het opsplitsen en opvullen van hun segmentatie kan Ubiquiti WiFi-oplossingen van RUCKUS, ARUBA aanvallen en met hun nieuwe Enterprise Gateway zet Ubiquiti de aanval in op Juniper, Watchguard en Fortinet.”
Goede USP’s
Met het nieuwe portfolio is Ubiquiti een partij die makkelijk door het kanaal kan worden meegenomen bij voorstellen naar de eindklanten. Als de klant Ubiquiti nog niet kent dan zal hij volgens Thomas aangenaam verrast zijn. “Ubiquiti heeft goede USP’s. Ik noem er een paar, om te beginnen de scherpe prijsstelling. De devices zijn niet overladen met features die wel betaald moeten worden maar voor het gros van de gebruikers overbodig zijn. Mede omdat er minder toeters en bellen in verstopt zitten is de werking veel makkelijker. Beheer kan uiteraard geheel remote. Een ander groot pluspunt is dat de devices langer meegaan. Zolang de hardware geen bottleneck is kunnen nieuwe software versies en features worden toegevoegd. Klanten hoeven de hardware dus niet na 4 jaar uit te faseren.”
Thomas, de PM specialist voor Ubiquiti bij Siewert & Kau, legt verder de voordelen uit als het gaat om het aanleggen en beheren van een SD-Wan netwerk met de nieuwe Ubiquite Site Manager. De rode draad door dat betoog is weer dat het voor de klant en de partner wel erg aantrekkelijk is dit merk hoog op de wensenlijst te zetten.