ThemaTeam is useradoption partner voor Microsoft Teams. Een team van consultants en trainers en-thousiasmeert medewerkers voor nieuwe manieren van werken en communiceren. Hét uitgangspunt: het werkveld en de belevingswereld van de medewerkers.
Managing Partner Marion Stempels onderstreept de inzetbaarheid van ThemaTeam. “We bedienen onze klanten rechtstreeks, maar we worden ook ter ondersteuning ingeschakeld door Microsoft-partners.” Dat laatste gebeurt wanneer de partner ‘extra handjes’ of specifieke gebruikersadoptie-kennis kan gebruiken.
Roadmap
“Om werken en communiceren met Teams tot een succes te maken, stellen we per klant een roadmap op”, zegt Stempels. Deze bevat een mix aan activiteiten op het gebied van advies, communicatie, training en support. Toegesneden op de klant en zijn medewerkers: eindgebruikerstrainingen, workshops, persoonlijke ondersteuning bij de livegang, awareness campagnes, instructievideo’s en QuickStarts zijn vooral populair.
Nuttig én leuk
ThemaTeam biedt ook ondersteuning ná de invoering van het werken met Teams. Medewerkers kunnen op een selfservice-portaal terecht voor gebruikersvragen, persoonlijke ondersteuning en webinars. Naar behoefte wordt het aanbod aangevuld met bijvoorbeeld een persona-app, digivaardigheidstest, Teams escaperoom, PubQuiz of online spelelementen. Deze uitbreidingen zijn niet alleen nuttig, ze maken het ook leuker om met de nieuwe manier van werken aan de slag te gaan.
Integreren in het nieuwe normaal
De vraag naar online ondersteuning is momenteel uiteraard groot. Inmiddels merkt ThemaTeam dat klanten ook weer meer behoefte hebben aan ondersteuning op locatie. Het zijn nu vooral de veranderende processen die men wil integreren in het nieuwe normaal. Ook integratie van telefonie in de Teams-omgeving neemt toe. Stempels en haar collega’s zien dat aan de groei in aanvragen voor trainingen aan klantcontactmedewerkers en receptiebedienposten
Dertien jaar succesvol
De enthousiaste adoptieconsultants en trainers van ThemaTeam zijn inmiddels dertien jaar met succes actief. Visie van het bedrijf was en is volgens Stempels dat nieuwe technologie pas succesvol is als medewerkers deze met plezier gebruiken. “Daarom is goed doordachte storytelling, met herkenbare personages en praktijkscenario’s zo belangrijk. Zeker in deze tijd is die herkenbaarheid key voor succesvol en blijvend gebruik van Teams.”
In deze tijd is herkenbaarheid key voor succesvol gebruik van Teams
Meer weten over het ecosysteem rondom Microsoft Teams? Wie zijn de toonaangevende leveranciers? In welke categorieën? Wat is Teams eigenlijk? Wat zijn de trends en ontwikkelingen?
Download hier het complete E-paper inclusief de Top-100 lijst gratis!