• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Techone: ‘Meer kennis, meer samenwerking, klanten beter bedienen’

Rubriek groot, groter, grootst - Techone blijft op overnamepad

04-08-2021
Techone-400400
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Techone heeft recent in hoog tempo bedrijven overgenomen. Inmiddels zijn zeventien bedrijven onderdeel van deze Nederlandse IT-specialist. Die snelle groei is reden voor een gesprek met CEO Coert Coomans en Pim Mulder, head of Mergers & Acquisitions.

 

Techone-400400In de Nederlandse ICT-markt zijn er behoorlijk wat bedrijven waarbij de oprichter annex eigenaar naar de toekomst kijkt. Dat kan leiden tot de conclusie dat het verstandiger is aansluiting te zoeken bij een sterkere partij dan op de vertrouwde weg door te gaan. Techone is een voorbeeld van zo’n sterke partij waarmee dan contact wordt opgenomen.

Soort bedrijven

“De ICT-markt is heel divers”, zegt Coert. “Techone heeft een duidelijke focus. Wij zijn in principe alleen geïnteresseerd in bedrijven die primair standaard ICT-diensten leveren aan de zakelijke markt. Telecom– en clouddiensten zijn daarom sterk vertegenwoordigd in ons portfolio.” Techone kijkt ook of de omzet vooral is gebaseerd op abonnementen en niet teveel op eenmalige transacties.

Het soort bedrijf en de type dienstverlening waar Techone naar kijkt, is daarmee wel duidelijk. Twee andere punten die bij acquisities vaak een rol spelen, zijn de bedrijfsomvang en de vestigingsplaats. Pim: “Waar het bedrijf gevestigd is, speelt voor ons geen rol. Op dit moment zijn onze bedrijven behoorlijk verspreid door het land. Ook de omvang is niet zo belangrijk. Onze bedrijven zijn tussen de twee en 100 medewerkers groot.”

Samenwerken

TechOne-1Meer en beter samenwerken, daar draait het om. Techone ziet dat veel ICT-bedrijven te klein en specialistisch zijn om in te spelen op de snel veranderde markt of andere klantwensen. Het bijeen brengen van bedrijven heeft als voordeel dat ze makkelijker en meer gaan samenwerken. Coert: “Een bedrijf in Purmerend zal het lastig vinden om bijvoorbeeld in Noord-Brabant beheer te doen op locatie. Binnen Techone regelt hij dat met een collega uit de regio, zonder dat hij zich zorgen hoeft te maken om de kwaliteit van de dienstverlening.”

Een ander voorbeeld van praktische samenwerking is 24/7 dienstverlening. “De meeste bedrijven zijn te klein om een dergelijke service te kunnen aanbieden. Met Techone hebben we de omvang om dat wel te kunnen. De eindklanten zien het aanbod toenemen. Het is daarbij niet relevant dat het achter de schermen door meerdere bedrijven wordt opgepakt. De dienst wordt aangeboden door hun vaste IT-dienstverlener.”

Focus op de business

Techone ontzorgt de overgenomen bedrijven van werkzaamheden die afleiden van de echte business. Pim: “De meeste IT-ondernemers willen de klanten de beste oplossingen geven. Zaken als HRM en administratie leiden af en kosten ook gewoon veel tijd. Wij hevelen die taken dan altijd naar ons over. Daardoor kan het bedrijf zich meer focussen op de business.”

Personeel en bedrijfsnamen

Bij overnames is de (onderhandeling over de) koopsom belangrijk, maar dat is niet het enige dat er bij komt kijken. Coert: ”Hoe je het ook wendt of keert, een overname kost tijd. Onze kracht is dat we na de eerste inventarisatie sturen op een deal binnen 10 weken. Die termijn willen we kort houden, omdat de ondernemer niet veel langer zijn aandacht goed kan verdelen tussen de daily business en het proces van overdracht.”

Voor Techone is ook het personeel heel belangrijk. Ieder bedrijf is immers afhankelijk van de kennis en inzet van zijn medewerkers. Techone voegt geen merken of bedrijfsnamen samen. Coert: “Dat geeft alleen maar onrust bij klanten en personeel. Het doel van overnames moet zijn: meer kennis, meer samenwerken en daardoor klanten beter bedienen. Daarmee onderscheiden we ons van andere marktpartijen.”

 

(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nummer 2)

Tags: ITchannelPRO Magazineovername

GerelateerdeBerichten

nieuws

Kort nieuws Mediamarkt en Siewert & Kau

2025/07/31

Chinese online gigant JD.com wil MediaMarkt kopen

2025/07/25
Volgend bericht

Snom komt met M9B beacon-gateways

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon