Enreach, één van Europa’s snelst groeiende leveranciers van geïntegreerde communicatie-oplossingen en ondersteund door onafhankelijke investeringsmaatschappij Waterland Private Equity, ontvangt de 2023 Enabling Technology Leadership Award door het wereldwijde marktonderzoeksbureau Frost & Sullivan.
Deze prijs is een erkenning voor de visie en het leiderschap die Enreach laat zien door conversational AI-functionaliteit te integreren in zijn marktleidende cloud platform voor zakelijke communicatie.
In zijn evaluatierapport stelt Frost & Sullivan dat Enreach zich onderscheidt van andere Europese aanbieders van oplossingen voor cloud communicatie vanwege de intelligente manier waarop het conversational AI met zijn platforms integreert.
Het bedrijf wordt geprezen om zijn “Converged Contact”-strategie waarbinnen Enreach de beste technologieën in zijn oplossingen integreert. Gebruikers van het cloud-gebaseerde communicatieplatform van Enreach kunnen daarmee direct profiteren van belangrijke zakelijke voordelen. Dit concept stelt Enreach in staat om klanten te voorzien van conversational AI-functionaliteit waarmee zij hun bedrijfsprocessen en workflows kunnen verbeteren. Frost & Sullivan verwees in zijn rapport specifiek naar het klantensuccesverhaal “Taxibooker”. Dit heeft betrekking op Taxicentrale Amsterdam (TCA), het grootste taxibedrijf van Amsterdam. Deze organisatie gebruikt de geïntegreerde AI-functionaliteit van Enreach voor het digitaliseren van reserveringen en rechtstreekse telefonische klantenondersteuning via Whatsapp. Dit biedt klanten meer gebruiksgemak, waardoor TCA effectiever kan concurreren met andere marktuitdagers met diensten voor het delen van ritten.
Koploper in innovatie en groei
“Waar veel concurrenten van Enreach de voordelen van conversational AI aan de front-end verkennen, past Enreach conversational AI toe op workflows in de back-office. Het integreert deze technologie met zijn oplossingen voor UCaaS en CCaaS. Dit resulteert in een krachtige propositie die op unieke wijze bijdraagt aan productiviteit, kwaliteit en werknemerstevredenheid”, zegt Alexander Michael, vice president bij Frost & Sullivan. “Binnen zijn geïntegreerde UCaaS- en CCaaS-oplossingen is het platform voor conversational AI van Enreach optimaal in staat om met complexiteit en schaalgrootte om te gaan. Daarmee zullen eindgebruikers meer tevreden zijn dan met concurrerende platforms.”
De Enabling Technology Leadership Awards van Frost & Sullivan vormen een blijk van waardering voor bedrijven die in hun markt vooroplopen qua groei en innovatievermogen. Zij nemen een leiderschapspositie in door het ontwikkelen van nieuwe producten, oplossingen en diensten die tegemoetkomen aan de veranderende behoeften van klanten. Criteria voor de toekenning van deze awards zijn de toewijding aan innovatie, strategie, effectiviteit van commercialisering, diversiteit van applicaties, productprestaties, ondersteuning voor onboarding, klantenervaring en het merkkapitaal.
Oplossingen die bijdragen aan verbeterde productiviteit en klantenervaringen
“We zijn enorm vereerd met deze award van Frost & Sullivan. Het benadrukt onze ambitie om aantrekkelijke oplossingen te leveren die klanten en partners helpen solide en positieve resultaten te boeken”, zegt Stijn Nijhuis, CEO van Enreach. “We willen verder gaan dan het leveren van technologie. Met onze geïntegreerde communicatie-oplossingen voorzien we bedrijven van de beste diensten voor het verbeteren van processen, terugdringen van de kosten en het bieden van optimale klantenervaringen. Ik wil onze teamleden bedanken voor hun inzet en prestaties: de toekenning van deze award is het directe resultaat van hun inspanningen. Ik ben zeer dankbaar voor de toewijding waarmee zij tegemoetkomen aan de behoeften van onze klanten.”
“Ik ben met name trots op deze award omdat die onze continue drang naar innovatie erkent. Een recent voorbeeld hiervan is de toevoeging aan ons platform van de krachtige GPT-3-technologie die aan de basis van ChatGPT staat. Op basis van onze verkenningen van Large Language Models (LLM’s) hebben we er het volste vertrouwen in dat we nog meer natuurlijke dialogen met onze AI-oplossingen mogelijk kunnen maken”, zegt Anne Bakker, Enreach AI.
“Onze laatste verbeteringen voor toepassingen zoals die van TCA omvatten integratie met een belangrijk systeem voor het uitzenden van taxi’s, handigere manieren om voorschotten te boeken en uitgebreide gespreksfuncties. Deze verbeteringen dragen bij aan uiterst flexibele reserveringsprocessen. Dat geldt ook voor speciale verzoeken, zoals het reserveren van meerdere auto’s of het vervoer van dieren en grote stukken bagage.”