Distributeur Com8 heeft de nieuwe cloudoplossing Switchvox-Cloud gelanceerd in Nederland en België. De innovatieve communicatieoplossing van Sangoma Technologies is bij uitstek geschikt voor middelgrote bedrijven die telefonie en Unified Communications uit de cloud willen afnemen. Switchvox-Cloud is leverbaar via IT- en telecomresellers.
De nieuwe Switchvox-Cloud van Sangoma is per direct leverbaar voor zakelijke klanten. Bijzonder aan de oplossing is dat alle opties en features zijn inbegrepen in de vaste lage maandelijkse prijs.
‘Alle benodigde UC-oplossingen’
Het complete aanbod van Switchvox-Cloud speelt volgens countrymanager Tom Dam van Com8 in op de huidige vraag van partners en klanten. “De Switchvox levert alle UC-oplossingen die een bedrijf nodig heeft”, zegt Dam. “Een softphone voor de pc, Apple en Android, plus een callcenter inclusief wall boards, videoconferencing, koppelingen naar CRM en integratie met Microsoft Teams. Switchvox biedt gebruikers een eigen visual interface. Daarmee kunnen ze de oplossing aanpassen en finetunen. Zoals schakelen tussen vaste telefoon en een smartphone en voor toegang tot de voicemail. Met Sangoma Meet maak je in de Switchvox ook conference rooms met meerdere mensen.”
Hybride werken
Alles wat je mag verwachten van een UC-oplossing, zit er volgens Dam standaard in. “Thuiswerken is ook eenvoudig te realiseren met autoprovisioning. Sluit het systeem en de devices aan op een netwerk en ze zijn in een paar seconden gekoppeld met het bedrijf”, legt hij uit. “In de maandelijkse fee zitten standaard alle features die beschikbaar zijn. Bedrijven hebben dus geen extra kosten.”
Partners en resellers
Com8 is een Belgisch-Nederlandse distributeur van diverse merken in de voice-markt zoals Sangoma en Innovaphone en werkt uitsluitend met partners. Voor IT- en telecomresellers is de Switchvox een complete featurerijke oplossing waarmee ze klanten meer kunnen aanbieden dan enkel telefonie en VoIP. Ook opties zoals een contactcenter zitten in de Switchvox. “Resellers kunnen zich onderscheiden van discounters richting bedrijven die iets meer verwachten van hun communicatie. Onze partners kunnen deze oplossing gebruiken voor upsell met een inbound contactcenter, integratie met mobiel en koppelingen naar Microsoft Teams.”
De interface voor de configuratie en het onderhoud zijn eenvoudig, wat de Switchvox ook aantrekkelijk maakt voor resellers van IT- en telecomdiensten. Com8 en Sangoma bieden partners bovendien eerste- en tweedelijns support op de implementatie en het beheer van de oplossing.
Bron: Com8