• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 ERSDH ESR-1144x350

SRAPS van SNOM

de gamechanger bij het beheer van IP-telefooninstallaties en eindapparatuur

17-01-2025
240115_Snom_SRAPS_Moodbild_400px
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Efficiënte processen en een hoge klanttevredenheid zijn cruciaal voor dienstverleners in de telecommunicatiesector. Met de Redirection Server, gevolgd door de geavanceerdere SRAPS, ontwikkelde Snom een oplossing die het dagelijks leven voor de telecombedrijven en hun servicetechnici aanzienlijk vergemakkelijkt. Dit verhoogt de efficiëntie van bedrijven aanzienlijk.

240115_Snom_SRAPS_Moodbild_400pxIP-serviceproviders worden dagelijks geconfronteerd met de uitdaging grote aantallen IP-eindapparaten te configureren, te onderhouden en up-to-date te houden. Normaal gesproken is dit een tijdrovende taak. De kosten zijn vaak doorslaggevend voor het plaatsen van bestellingen, vooral in de on-site service. Met SRAPS, dat Snom als opvolger van zijn eigen Redirection Server (RDS) 2019 introduceerde, luidde de Duitse VoIP-specialist een keerpunt in het beheer van IP-telefooninstallaties en werkplekapparatuur in.

In tegenstelling tot een Redirection Server, die zich beperkt tot het alleen doorsturen van configuratieverzoeken, ontwikkelde Snom gehoste provisioning-services met SRAPS. SRAPS maakt een uitgebreide en geautomatiseerde installatie en beheer van IP-telefoons mogelijk, zelfs zonder gebruik op locatie. Mark Wiegleb, Head of Customer Success bij Snom, meldt dat inmiddels ongeveer 95% van alle geïnstalleerde Snom-telefoons via SRAPS in gebruik worden genomen. “Drop-shipment-modellen zijn gebaseerd op systemen zoals SRAPS”, vervolgt Wiegleb. “Serviceproviders kunnen hun diensten niet op de juiste manier aanbieden en schalen als servicemedewerkers de telefoons ter plaatse moeten installeren en afzonderlijk moeten configureren.”

Veilige en complete API

Sinds de introductie werkt Snom voortdurend aan de optimalisatie en verdere ontwikkeling van het platform. De afgelopen jaren is er veel geïnvesteerd in veiligheid. Hetzelfde geldt voor het creëren van een moderne, veilige en complete REST-API voor de provisioning-service, die dienstverleners in staat stelt om het platform naadloos in hun systemen en processen te integreren. Ook bedrijven kunnen nu hun IP-telefoons van individuele instellingen voorzien, zelfs voordat ze de eigenlijke provisioning-gegevens van de PBX ontvangen. Of het nu gaat om firmware-updates, aangepaste gebruikersinterfaces of het automatisch invoeren van clientcertificaten of XML-telefoonboeken: de mogelijkheden zijn divers. Voor extra bescherming van gebruikersaccounts en tegen toegang door onbevoegden beschikt het platform bovendien over multi-factor-authenticatie.

Dankzij deze en andere functies heeft het programma de populariteit van IP-eindapparaten de afgelopen vijf jaar enorm vergroot, vooral bij grotere projecten. Bovendien garandeert de service vanuit en opslag van alle gegevens in Duitsland AVG compliancy.

“De voordelen voor leveranciers en servicetechnici liggen voor de hand”, legt Mark Wiegleb uit. “De geautomatiseerde configuratie en levering van telefoons stelt technici in staat om tijd en geld te besparen en zich te concentreren op meer veeleisende taken. Veel configuratieproblemen kunnen ook op afstand worden opgelost via SRAPS, wat de tijd en kosten voor on-site operaties vermindert en de klanttevredenheid verhoogt.”

Gratis

SRAPS is gratis voor Snom-klanten. “Dit is onze bijdrage aan het verhogen van de efficiëntie en het concurrentievermogen van onze partners”, voegt Wiegleb toe.

Tags: cloud-telefonietelefonie

GerelateerdeBerichten

Afscheidsinterview Micha Cohen en Arthur van den Ende

2025/07/17

KPN klanten maken als eerste gebruik van RTT

2025/06/03
Volgend bericht
Jeroen Karel Q-datasolutions

Lancering Q mobile wholesale

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

ArrowFest 2025

02-10-2025 - 22:00

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon