• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 ERSDH ESR-1144x350

Speakup investeert in startup RippleCom

04-09-2025
Speakup logo
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Telecommunicatiebedrijf Speakup stapt in WhatsApp startup RippleCom om spraak en chat dichter bij elkaar te brengen voor het MKB.

Speakup logoSpeakup werkt al meer dan 20 jaar aan het koppelen van meerdere telecomdiensten om de communicatiebehoeften van ondernemingen te verbeteren. Om klantenervaring te verbeteren slaat Speakup nu een brug met startup RippleCom. Waar Speakup gespecialiseerd is in spraakcommunicatie heeft het een innovatieve nieuwe partner gevonden in de zakelijke chatspecialist RippleCom en wordt er een volgende stap gezet in de integratie tussen telefonie en chat.

Gezamenlijke chatinbox

Meer dan 13 miljoen Nederlandse consumenten gebruiken WhatsApp. Uit onderzoek van de Nationale Voice Monitor blijkt dat dit ook een belangrijk kanaal is waar de consument contact zoekt met het bedrijfsleven. >De oplossing van RippleCom biedt ondernemingen een eigen chatomgeving waarbinnen klantcontacten worden onderhouden en worden verwerkt.

Een belangrijk pijnpunt binnen het huidige klantencontact in de Nederlandse markt is de opvolging van telefoongesprekken. Met de oplossing van RippleCom wordt het contact met de consument via chat behouden. Daarnaast lopen bedrijven door arbeidskrapte geregeld gesprekken mis en een automatische opvolging van deze gemiste telefoontjes, door middel van chat, schaalt de tegemoetkoming van bedrijven van de behoefte van hun klanten op. RippleCom heeft bewezen dat haar oplossing bijdraagt aan minder gemiste afspraken en snellere opvolging, zodat de klantervaring wordt verbeterd.

Automatisering

Chat is een essentieel onderdeel van telecommunicatie. Binnen het MKB liggen op dit vlak nog veel kansen. Mede door personeelskrapte en nieuwe communicatiewensen bij de consument wordt het stroomlijnen van communicatie steeds belangrijker. Speakup in combinatie met RippleCom vormt een krachtige combinatie van chat, spraak en integratie met bestaande systemen. Door de API-mogelijkheden van de platformen van Speakup te integreren met de mogelijkheden van RippleCom wordt de klantervaring van organisaties verbeterd. RippleCom helpt organisaties met communicatie via Whatsapp, maar is op termijn ook breder in te zetten.

Samenwerking met Speakup

Als vertrouwd adviseur en een cruciale schakel in de telecommunicatieketen helpt Speakup klanten en partners om de beste producten en diensten te selecteren die optimaal aansluiten bij hun specifieke behoeften. De investering in RippleCom is daarbij de volgende stap in het integreren van chat in het telecomaanbod.

Tags: samenwerkingUCaaS

GerelateerdeBerichten

Cinnovate kiest Intermedia als nieuwe partner

2025/08/28
Janarthanan Sundaram - Paul Naastepad

Eurofiber en Bright Access doen gezamenlijke uitbreiding glasvezelinfrastructuur

2025/08/26

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

Real Solutions & NAKIVO: “Pushing the Boundaries of Cybersecurity”

16-09-2025 - 12:00

Exclusieve AI-Discovery Workshop

23-09-2025 - 17:00

Uitnodiging: Laat je hacken voordat een ander het doet, in gesprek met ethisch hackers

09-09-2025 - 11:30

BusinessCom Yealink Partner Day speciaal

19-09-2025 - 13:00

ArrowFest 2025

02-10-2025 - 22:00
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon