Vanaf 1 januari 2019 gaan Utica en Score Telecom als één bedrijf verder onder de naam Score Utica. Met deze bundeling van krachten ontstaat een nieuwe cloudserviceprovider met een volledig aanbod aan ICT-oplossingen en telecom clouddiensten, waaronder IT-security, internetverbindingen, werkplekken en servers in de cloud en cloudtelefonie.
Door deze fusie heeft Score Utica per 2019 meer dan 2.500 klanten en een omzet van boven de 25 miljoen op jaarbasis. Het bedrijf telt ruim 70 medewerkers, die werken vanuit de vestigingen in Breukelen, Vianen, Den Bosch, Aalsmeer en Apeldoorn.
Score Telecom is een Excellence Business Partner van KPN, met als focus de cloudoplossing KPN ÉÉN. Daarmee integreert Score Telecom vaste en mobiele telefonie, internetverbindingen en de cloudwerkplek voor klanten door heel Nederland. Score Telecom heeft ruime kennis en ervaring, garandeert een storingsvrije service en hecht grote waarde aan een nauwe samenwerking met de klant. Dat zorgt voor een klantloyaliteit die ver boven het landelijk gemiddelde ligt.
Bij Utica draait alles om het toegankelijk maken van ICT met clouddiensten, zoals werkplekken en servers in de cloud en ICT-security. Utica ontzorgt en biedt zekerheid door verregaande kennis te combineren met slimme technologieën en handige innovaties. Door die maximale ICT-zekerheid te bieden, kunnen klanten van Utica zich bezighouden met waar het voor hen echt om draait: de eigen business.
De bundeling van krachten van Utica en Score Telecom biedt zowel bestaande als nieuwe klanten een completer aanbod aan betrouwbare clouddiensten, waarbij verschillende technologische innovaties – nu en in de toekomst – naadloos worden geïntegreerd. De directie van Score Utica bestaat uit CEO Richard Bronzwaer (huidig directeur Utica), CFO Nils Vermeulen (huidig directeur Score Telecom) en CCO Paul Stoffele (huidig directeur Score Telecom).
Completer aanbod, hogere kwaliteit en meer service
“Met deze fusie zetten we in op een bredere dienstverlening. We willen geen kosten besparen, maar juist inzetten op meer kwaliteit, security en service voor onze klanten”, zegt Utica-directeur Richard Bronzwaer. “Dankzij deze fusie kunnen we de service voor en samenwerking met onze klanten uitbreiden. Zij merken dus straks echt het verschil: we bieden een completer aanbod aan clouddiensten en een betere service. Zo zijn onze klanten verzekerd van een zorgeloze cloudoplossing op maat. Bovendien zijn we met vijf vestigingen altijd in de buurt. Dit jaar realiseerden zowel Utica als Score Telecom een groei van 30 procent en de verwachting is dat die groei door de fusie verder toeneemt.”
“Onze focus blijft liggen op de medium en large enterprises in Nederland”, benadrukt Score Telecom-directeur Nils Vermeulen. “Met meer dan 2.500 klanten in dit segment snappen we als geen ander de ICT-behoeften van deze mkb-plusbedrijven. Aan deze behoeften koppelen wij de beste diensten en service, waarbij onze kracht ligt in flexibiliteit en maatwerk. Onze bedrijfsvoering is volledig gericht op de wensen van onze klanten en we willen 100% beschikbaarheid van diensten garanderen. Daarom hebben we alles zelf in huis: van technisch consultant tot 24/7 support. We willen ICT en telecom makkelijk maken voor onze klanten.”