Salesdock introduceert het eerste Leadsharing platform van Nederland. De achterliggende gedachte is dat verkopers en adviseurs steeds de klantrelatie hebben met hun eindklanten en hun eindklanten vaak geadviseerd/geholpen willen worden op een breed terrein.
In het ICT & telecom kanaal gaat het allang over meer dan connectiviteit, beveiliging en printing. Smart home en totaal andere producten als koffie komen ook vaker ter sprake. Een verkoper heeft in de regel verstand van 1 of 2 producten/markten. Maar zijn klant heeft merkbaar ook behoefte aan andere zaken.
Met Salesdock kun je via 1 portaal als verkoper meer dan je eigen producten verkopen (dus waar jij alle kennis van hebt). Je kunt er ook de de interesse (en opt-in!) van jouw klantrelatie voor andere producten mee vastleggen. Deze warme lead kan je delen met een collega of externe partner die specialist is voor zo’n product.
Hiermee helpt de vaste verkoper zijn klant écht door te zorgen dat hij/zij benaderd wordt door een vakspecialist. Via Salesdock blijft de leadgever realtime op de hoogte hoe zijn lead door de collage of partner wordt opgevolgd. Handig als er een commissie is afgesproken en om te weten of de klant jouw klant dankzij het advies succesvol is geholpen is.
Mark Hekkelman, oprichter van Salesdock: “Tijd is schaars, alle ondernemers zijn druk. Er komen steeds meer specialistische, complexe producten op de markt. Het belang van ‘een echt goed advies aan je klanten’ is daarom cruciaal. Alles draait namelijk om gunnen en vertrouwen in de verkoop. En zeker in het ICT & telecom kanaal. Door Leadsharing toe te voegen aan de reeds bestaande salesapplicatie Salesdock krijgt de verkoper een veel breder assortiment, zonder zelf van alle producten alles ins & outs te hoeven weten.”