In het huidige dynamische bedrijfsleven is communicatie cruciaal. UNIVERGE BLUE van NEC is hiervoor de ideale cloudoplossing vanwege de betrouwbare schaalbare flexibiliteit. Solution Owner Kasper van ’t Zand van SPIE is als NEC-partner bovendien tevreden over de onboarding van en support aan klanten. “Over UNIVERGE BLUE krijgen we alleen maar positieve feedback.”
On-premise telefooncentrales bestaan nog maar zijn steeds minder praktisch in een tijd van schaarste aan ervaren engineers met technische expertise. Bedrijven vragen voor hun communicatieprocessen dus om systemen die kunnen worden gebruikt door ‘doorsnee’ servicemedewerkers. UNIVERGE BLUE maakt de migratie, integratie en onboarding van medewerkers toegankelijk en eenvoudig zonder veel kennis van techniek, telefoonnummers of instellingen.
Verfrissende benadering
Onnodige complexiteit maakt plaats voor efficiëntie en effectiviteit, stelt Ronald Schapendonk, Head of Cloud van NEC EMEA. Die benadering van UNIVERGE BLUE is volgens hem vooral relevant voor resellers die strijden met zwaargewichten zoals Microsoft. “UNIVERGE BLUE is geen ‘urenfabriek’ zoals andere oplossingen”, zegt Ronald. “Gemiddelde servicemedewerkers van resellers kunnen onze UCaaS-portal eenvoudig beheren en instellingen verrichten voor klanten. Die servicegerichte aanpak is de sleutel tot het succesvol onboarden van nieuwe gebruikers. Het voldoet bovendien aan de groeiende vraag naar eenvoudig beheer van telefoonnummers, rapportages en callcenters.”
UNIVERGE BLUE onderscheidt zich volgens Ronald vooral in schaalbaarheid en de open architectuur. Accounts en profielen op- en afschalen is eenvoudig en speelt flexibel in op de veranderende wensen van bedrijven. “Die schaalbaarheid biedt uitkomst tijdens acties of bedrijfsspecifieke gebeurtenissen die tijdelijk vragen om meer capaciteit. Die flexibiliteit staat aan de basis van de visie van NEC.”
Profielen in plaats van licenties
Een belangrijk onderscheidend aspect is dat UNIVERGE BLUE niet werkt met licenties, zoals andere aanbieders doen. Klanten kunnen profielen op het UC-platform toewijzen aan medewerkers afhankelijk van hun functie en/of werkzaamheden. Profielen variëren van backoffice en frontoffice medewerkers tot mobiele profielen voor collega’s die veel onderweg zijn. De profielen bepalen niet alleen de functionaliteit die gebruikers krijgen, maar ook de afrekening. Bedrijven hebben hiermee de vrijheid om te ‘mixen en matchen’ tussen de profielen Essential, Pro en Pro Plus en MS Teams-integraties.
Uitzonderlijke uptime
Deze voordelen worden onderstreept door Solution Owner Kasper van ’t Zand van SPIE, dat UNIVERGE BLUE als Nederlandse pilot partner al sinds de Nederlandse release naar volle tevredenheid aan klanten verkoopt. Kasper prijst de toegankelijkheid en betrouwbaarheid. “Allereerst voor onze eigen medewerkers die het zelf gebruiken en natuurlijk verkopen en supporten”, zegt Kasper. “UNIVERGE BLUE biedt uitzonderlijke uptime die ook altijd wordt gehaald. Er zijn weinig storingen wat het voor ons aantrekkelijk maakt om contracten uit te voeren met UNIVERGE BLUE.”
Intuïtief
Klanten ervaren UNIVERGE BLUE volgens Kasper als intuïtief. “Het platform is zo opgebouwd dat weinig uitleg nodig is. Alles staat waar je het verwacht. Daardoor krijgen wij heel weinig supportvragen en tickets.” Dat staat volgens Kasper in schril contrast met andere systemen, die in zijn ogen erg complex kunnen zijn. “UNIVERGE BLUE integreert door middel van API-koppelingen bovendien uitstekend met bedrijfsapplicaties van derden zoals een elektronisch patiëntendossier of CRM-pakket. Zo past UNIVERGE BLUE makkelijk in de processen van bedrijven.”
Kritieke toepassingen
Kasper ziet dat UNIVERGE BLUE wordt gebruikt door een divers pallet klanten van SPIE. Zo heeft de technisch dienstverlener recent verschillende verpleegoproepsystemen voor een zorgorganisatie gekoppeld om het primaire proces te ondersteunen via UNIVERGE BLUE. Dan praat je over zo’n 1.000 licenties, dus echt een grote omgeving. Die omvang toont dat UNIVERGE BLUE ook geschikt is voor toepassingen in kritieke omgevingen.”
Ook gemeentes vragen volgens Kasper steeds meer naar UNIVERGE BLUE. SPIE heeft de implementatie voor een gemeente net opgestart en Kasper kan kort zijn over de feedback. “Over UNIVERGE BLUE krijgen we alleen maar positieve feedback, dus dat zegt genoeg”, vervolgt hij. “We merken dat we direct over de inrichting en implementatie kunnen praten doordat het technische gedeelte eigenlijk automatisch gefaciliteerd wordt vanuit de cloud. Hierdoor kunnen we extra focus leggen op de juiste inrichting en adoptie van UNIVERGE BLUE.”
Toekomst intelligente werkplek
UNIVERGE BLUE van NEC beantwoordt niet alleen aan de huidige wensen van bedrijven, maar is ook een sterke basis voor toekomstige intelligente werkplek . Het platform vermindert complexiteit, maximaliseert efficiëntie en helpt bedrijven groeien zonder technische obstakels. “De kracht van UNIVERGE BLUE is meer dan functionaliteit”, vindt Ronald van NEC. “Het is de eenvoud waarmee het kleine en grote bedrijven en overheidsinstanties succesvol laat communiceren, groeien en gedijen in onze digitale wereld. UCaaS is de revolutie die bedrijven nodig hebben om de productiviteit en communicatie naar een hoger niveau te tillen en klaar te zijn voor de toekomst.”
Meer weten over UNIVERGE BLUE? Bel Ronald op 035 808 03 65 of mail naar ubluehelp@emea.nec.com.
(dit artikel verscheen eerder in ITChannelPRO magazine 2023-06)