• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Ronald Schapendonk van NEC over UNIVERGE BLUE

‘Revolutie in zakelijke communicatie’

22-01-2024
Ronald Schapendonk NEC Univerge Blue
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

In het huidige dynamische bedrijfsleven is communicatie cruciaal. UNIVERGE BLUE van NEC is hiervoor de ideale cloudoplossing vanwege de betrouwbare schaalbare flexibiliteit. Solution Owner Kasper van ’t Zand van SPIE is als NEC-partner bovendien tevreden over de onboarding van en support aan klanten. “Over UNIVERGE BLUE krijgen we alleen maar positieve feedback.”

Ronald Schapendonk NEC Univerge BlueOn-premise telefooncentrales bestaan nog maar zijn steeds minder praktisch in een tijd van schaarste aan ervaren engineers met technische expertise. Bedrijven vragen voor hun communicatieprocessen dus om systemen die kunnen worden gebruikt door ‘doorsnee’ servicemedewerkers. UNIVERGE BLUE maakt de migratie, integratie en onboarding van medewerkers toegankelijk en eenvoudig zonder veel kennis van techniek, telefoonnummers of instellingen.

Verfrissende benadering

Onnodige complexiteit maakt plaats voor efficiëntie en effectiviteit, stelt Ronald Schapendonk, Head of Cloud van NEC EMEA. Die benadering van UNIVERGE BLUE is volgens hem vooral relevant voor resellers die strijden met zwaargewichten zoals Microsoft. “UNIVERGE BLUE is geen ‘urenfabriek’ zoals andere oplossingen”, zegt Ronald. “Gemiddelde servicemedewerkers van resellers kunnen onze UCaaS-portal eenvoudig beheren en instellingen verrichten voor klanten. Die servicegerichte aanpak is de sleutel tot het succesvol onboarden van nieuwe gebruikers. Het voldoet bovendien aan de groeiende vraag naar eenvoudig beheer van telefoonnummers, rapportages en callcenters.”

UNIVERGE BLUE onderscheidt zich volgens Ronald vooral in schaalbaarheid en de open architectuur. Accounts en profielen op- en afschalen is eenvoudig en speelt flexibel in op de veranderende wensen van bedrijven. “Die schaalbaarheid biedt uitkomst tijdens acties of bedrijfsspecifieke gebeurtenissen die tijdelijk vragen om meer capaciteit. Die flexibiliteit staat aan de basis van de visie van NEC.”

Profielen in plaats van licenties

Een belangrijk onderscheidend aspect is dat UNIVERGE BLUE niet werkt met licenties, zoals andere aanbieders doen. Klanten kunnen profielen op het UC-platform toewijzen aan medewerkers afhankelijk van hun functie en/of werkzaamheden. Profielen variëren van backoffice en frontoffice medewerkers tot mobiele profielen voor collega’s die veel onderweg zijn. De profielen bepalen niet alleen de functionaliteit die gebruikers krijgen, maar ook de afrekening. Bedrijven hebben hiermee de vrijheid om te ‘mixen en matchen’ tussen de profielen Essential, Pro en Pro Plus en MS Teams-integraties.

Uitzonderlijke uptime

Deze voordelen worden onderstreept door Solution Owner Kasper van ’t Zand van SPIE, dat UNIVERGE BLUE als Nederlandse pilot partner al sinds de Nederlandse release naar volle tevredenheid aan klanten verkoopt. Kasper prijst de toegankelijkheid en betrouwbaarheid. “Allereerst voor onze eigen medewerkers die het zelf gebruiken en natuurlijk verkopen en supporten”, zegt Kasper. “UNIVERGE BLUE biedt uitzonderlijke uptime die ook altijd wordt gehaald. Er zijn weinig storingen wat het voor ons aantrekkelijk maakt om contracten uit te voeren met UNIVERGE BLUE.”

Intuïtief

Klanten ervaren UNIVERGE BLUE volgens Kasper als intuïtief. “Het platform is zo opgebouwd dat weinig uitleg nodig is. Alles staat waar je het verwacht. Daardoor krijgen wij heel weinig supportvragen en tickets.” Dat staat volgens Kasper in schril contrast met andere systemen, die in zijn ogen erg complex kunnen zijn. “UNIVERGE BLUE integreert door middel van API-koppelingen bovendien uitstekend met bedrijfsapplicaties van derden zoals een elektronisch patiëntendossier of CRM-pakket. Zo past UNIVERGE BLUE makkelijk in de processen van bedrijven.”

Kritieke toepassingen

Kasper ziet dat UNIVERGE BLUE wordt gebruikt door een divers pallet klanten van SPIE. Zo heeft de technisch dienstverlener recent verschillende verpleegoproepsystemen voor een zorgorganisatie gekoppeld om het primaire proces te ondersteunen via UNIVERGE BLUE. Dan praat je over zo’n 1.000 licenties, dus echt een grote omgeving. Die omvang toont dat UNIVERGE BLUE ook geschikt is voor toepassingen in kritieke omgevingen.”

Ook gemeentes vragen volgens Kasper steeds meer naar UNIVERGE BLUE. SPIE heeft de implementatie voor een gemeente net opgestart en Kasper kan kort zijn over de feedback. “Over UNIVERGE BLUE krijgen we alleen maar positieve feedback, dus dat zegt genoeg”, vervolgt hij. “We merken dat we direct over de inrichting en implementatie kunnen praten doordat het technische gedeelte eigenlijk automatisch gefaciliteerd wordt vanuit de cloud. Hierdoor kunnen we extra focus leggen op de juiste inrichting en adoptie van UNIVERGE BLUE.”

Toekomst intelligente werkplek

UNIVERGE BLUE van NEC beantwoordt niet alleen aan de huidige wensen van bedrijven, maar is ook een sterke basis voor toekomstige intelligente werkplek . Het platform vermindert complexiteit, maximaliseert efficiëntie en helpt bedrijven groeien zonder technische obstakels. “De kracht van UNIVERGE BLUE is meer dan functionaliteit”, vindt Ronald van NEC. “Het is de eenvoud waarmee het kleine en grote bedrijven en overheidsinstanties succesvol laat communiceren, groeien en gedijen in onze digitale wereld. UCaaS is de revolutie die bedrijven nodig hebben om de productiviteit en communicatie naar een hoger niveau te tillen en klaar te zijn voor de toekomst.”

Meer weten over UNIVERGE BLUE? Bel Ronald op 035 808 03 65 of mail naar ubluehelp@emea.nec.com.

(dit artikel verscheen eerder in ITChannelPRO magazine 2023-06)

Tags: cloud-telefonieITchannelPRO MagazineUCaaS

GerelateerdeBerichten

yeastar_logo

Update voor het Yeastar P-Series-telefoonsysteem

2025/07/29
Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Volgend bericht
Drizly_promo_logo

Drizly sluit de deuren en daar is een goede reden voor

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon