Ron Raaphorst (MaXXus) en Marcel Derks (BusinessCom)

‘My-Connect is goed doordacht en op de praktijk gericht’

ICT- en telecomdistributeur BusinessCom levert onder de merknaam My-Connect ruim 15 whitelabel clouddiensten aan partners. Een van die trouwe partners is MaXXus ICT & Telecom en directeur Ron Raaphorst vertelt graag over zijn ervaring met My-Connect. ITchannelPRO sprak Ron samen met partnermanager Marcel Derks van BusinessCom.

MaXXus ICT & Telecom is al lange tijd partner van BusinessCom. MaXXus is in 2002 opgericht en inmiddels uitgegroeid tot een MSP met focus op de werkplek, inclusief telecom en Microsoft 365 Business Premium. “Ons werkplekaanbod is landelijk en gericht op het mkb”, zegt directeur Ron. “We hebben de grootste footprint in de driehoek Rotterdam, Den Haag, Utrecht. Als Unify-specialist zijn we wel weer meer landelijk actief.”

Speciaal voor business partners als MaXXus is BusinessCom negen jaar geleden gestart met clouddiensten naast de distributie van telecom- en IT-hardware. Partnermanager Marcel Derks herinnert zich dat het begon met de eigen SIP-trunking en de cloud telefoniedienst My-Connect Telepo. “Maar inmiddels bieden we een compleet portfolio van internetconnectiviteit, UCaaS, Firewall as a Service tot aan mobiele telefonie. We zijn een operator met een eigen platform en eigen trunking-platform en kunnen daarmee alle componenten van een eindoplossing van A tot Z leveren aan resellers”, zegt Marcel.

Wholesale whitelabel diensten

Ron reflecteert op het zakendoen met deze distributeur, annex operator, annex leverancier clouddiensten. “We zijn ooit met Marcel in contact gekomen toen BusinessCom distributeur werd van Unify”, zegt Ron. “Naast hardware kopen we de SIP-trunking en cloudtelefonie van My-Connect in, zoals Xelion en Unify. Bestellen, factureren en klanten beheren gaat allemaal via de portal van My-Connect. Daar zien we ook onze CDR’s en dergelijke. Dat de diensten whitelabel zijn, is voor ons belangrijk. Onze klanten zien een dienst en factuur van MaXXus en kunnen met ons contact opnemen voor support. Alleen wij hebben contact met BusinessCom voor additionele support of aan het begin van een commercieel traject.”

Marcel vult hem op dat laatste punt aan. “Ron en zijn team zijn echte specialisten en kunnen de meeste vragen zelf oplossen. Toch is het soms handig wanneer wij meegaan naar een nieuwe klant of een klant die vraagt om bepaalde aanpassingen”, zegt Marcel. “Twee weten immers meer dan één. En voor onze specialisten is het een kleine moeite in de auto te stappen of aan een online meeting mee te doen. Die ondersteuning is trouwens kosteloos.”

My-Connect portal

Marcel verduidelijkt hoe BusinessCom en My-Connect zich tot elkaar verhouden. “My-Connect is de paraplunaam voor alle diensten van BusinessCom zoals cloudtelefonie, SIP-trunking, UCaaS, mobiele telefonie en internetverbindingen. We hebben bewust gekozen voor een andere naam, omdat de naam van een distributeur op facturen voor dit soort diensten vragen oproept bij partners en eindklanten. MaXXus neemt de dienst af en factureert op eigen briefpapier, maar we hebben ook partners die onze factuur doorzetten naar hun eindklanten.”

Centraal in deze dienstverlening van BusinessCom staat de portal My-Connect, die is geïntegreerd met de webshop. De portal is door BusinessCom in eigen beheer ontwikkeld en wordt continu doorontwikkeld om het gebruiksgemak voor resellers te vergroten. “My-Connect heeft voor ons veel voordelen”, zegt Ron. “Dankzij My-Connect kunnen wij eenvoudig via hetzelfde loket niet alleen hardware maar ook diensten als verbindingen bestellen. Via de portal kunnen we ook porteringen aanvragen en onze klanten factureren. Recent hebben we een nieuwe medewerker kunnen verwelkomen en het is opvallend hoe snel die met My-Connect overweg kan. Het hele concept van My-Connect is goed doordacht en op de praktijk gericht. Dat zijn grote pluspunten.”

Snel contact

Dankzij de portal My-Connect kunnen resellers dus veel regelen zonder tussenkomst van BusinessCom. Toch geeft Ron van MaXXus aan dat direct contact met BusinessCom ook gewenst is. “We kunnen veel online afwikkelen dankzij de portal, maar bellen met het supportteam van BusinessCom is in sommige gevallen wel erg handig, bijvoorbeeld als we snel moeten handelen bij calamiteiten. Maar we sparren ook regelmatig met het presales team over nieuwe business cases.”

De conclusie zal niet verbazen, Ron is een tevreden partner. “Maar weet je, zakendoen moet ook leuk zijn”, zegt hij afsluitend. “Je moet elkaar daarin kunnen vinden. We hebben gemeen dat we allebei met beide voeten op de grond staan en altijd te porren zijn om dingen samen op te pakken. Samen krijg je meer voor elkaar en My-Connect faciliteert dat op de juiste manier.”

Voor meer informatie over BusinessCom of My-Connect kun je contact opnemen via info@businesscom.nl, telefonisch via 0413 724 200 of op de websites: www.businesscom.nl en www.my-connect.nly.

(dit artikel verscheen eerder op ITchannelPRO magazine 2024 #03)

Mobiele versie afsluiten