Avantage, hoofdkantoor gevestigd in Rotterdam, met 160 medewerkers, is een bedrijf in IT-services dat klanten ondersteunt in het verbeteren van de productiviteit met werkplekautomatisering, IT-infrastructuur en cloud services.
De overname biedt Ricoh de mogelijkheid om de bestaande diensten van Ricoh op het gebied van de digitale werkplek en IT-services verder uit te bouwen met onder andere cloud-transitie, IT-consultancy, implementatieadvies, brede Microsoft-kennis en -ervaring, helpdeskservices, remote management services en sales consultancy. Ricoh-klanten kunnen gebruik maken van de uitzonderlijke infrastructuur en specialistische kennis van Avantage op het gebied van de moderne werkplek propositie (GO) en IT-services.
Door de overname is Avantage in staat om haar slagkracht te vergroten en profiteren klanten van Ricoh’s wereldwijde aanwezigheid, actieve ondersteuning, financiële capaciteiten, IT-infrastructuur en internationale kracht. Daarnaast krijgen klanten toegang tot het brede scala aan Ricoh-producten, waaronder document management systemen, business process services, production printing solutions en workplace management.
Naam Avantage blijft
Avantage blijft onder eigen naam opereren als een dochteronderneming van Ricoh en is verantwoordelijk voor haar eigen activiteiten en resultaten. Het bedrijf wordt onderdeel van de Ricoh Office Services business.
Bob van Heyningen, CEO Ricoh Nederland: “Wij zijn bijzonder blij met deze mooie stap, als onderdeel van onze internationale groeistrategie, om Ricoh verder te versterken als digital services company. Met de kennis en expertise van Avantage kunnen wij onze klanten nog beter vooruithelpen op het gebied van digitalisering en werkplekbeheer. Avantage past erg goed bij ons op het gebied van klanten, medewerkers en oplossingen die ze bieden. Wij kijken uit naar een mooie toekomst samen.”
Eric Carree, CEO Avantage: “Door samen te gaan met Ricoh geven wij invulling aan onze wens voor meer slagkracht als organisatie. Ricoh is internationaal een sterke speler. Het biedt ons ruimte om verder te groeien en onze wederzijdse klanten nog beter te voorzien van diensten op het gebied van de digitale werkplek en IT-services. Samen zijn we klaar voor een succesvolle toekomst.”
De aandelenoverdracht vindt plaats na definitieve goedkeuring door de Autoriteit Consument & Markt (ACM).