Na samen met Eric Luteijn in 2011 te zijn gestart bij het kanaalvakblad ChannelConnect is industrieveteraan Pim Hilferink zijn oud-collega Eric Luteijn gevolgd naar het redactieteam van ITchannelPRO, het nieuwe IT channel portal dat recent door Eric Luteijn isgestart.
“Destijds hebben we samen het format en de redactionele thema’s en specials bedacht,” zegt Luteijn. “Pim heeft mij, samen met Ferry Waterkamp, tien jaar geleden wegwijs gemaakt in het ICT channel. Samen hebben we honderden interviews gedaan, met alle captains bij de vendoren en distributeurs gesproken, op pad geweest naar talloze events en (inter)nationale beurzen. Ik ben heel blij dat ook Pim in ons team actief is om een aantal redactionele achtergrondartikelen en interviews te verzorgen. Met zijn enorme bagage hoop ik dat we nog lang van zijn expertise gebruik kunnen maken.”
“Ik kwam Pim al langer in het veld tegen, en was altijd verrast over zijn kennis van de markt en de vele contacten die hij heeft. Ik ben dan ook blij dat we het team met hem kunnen versterken, daar gaan wij en de markt nog veel plezier aan beleven.”
“Ik vind het leuk dat ik weer bij Eric en zijn team kan aansluiten,” vult Pim aan. “Ik heb grote verwachtingen van de ontwikkeling van ITchannelPRO, dat zich in korte tijd sterk heeft weten te positioneren als het gaat om communicatie voor de channel-partijen. Ik zie ITchannel PRO als omni-channel aanbieder de markt wel op zat te wachten.”
Uitgebreid team
Andere redacteuren die werken voor de titels van Districomm zijn: Pepijn Hulshof, Rashid Niamat, Daniëlle Vogels en – op freelance basis – Hans Steeman, Edwin Feldmann en Rene Frederick. Voor de titels van IT PRO – met onder meer DatacenterWorks, CloudWorks en InfoSecurity Magazine is dit redactieteam, aangevuld met Robbert Hoeffnagel als associate redacteur, actief.
Snelle groei
Districomm heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot het grootste en belangrijkste platform voor IT- en Telecomprofessionals in het IT-kanaal als aanbieder van relevante media en platforms voor IT en Telecom professionals in het IT-kanaal en specialisten bij eindgebruikers. Met het merkenportfolio worden dagelijks ruim 30.000 professionals bereikt, via onder andere magazines, websites, social mediakanalen en events. Dit op basis van een krachtige channel database die voortdurend wordt verrijkt en een basis biedt voor succesvolle leadgeneratie voor klanten. Online marketing is leidend, maar traditionele media als print en events blijven onverminderd onderdeel van succesvolle zichtbaarheid bij de eindgebruiker.
Marketing as a Service
Daarnaast biedt Districomm vanuit haar unieke kennis van de markt en haar platformen, Marketing as a Service (MaaS) met een specialisme in Telecom en ICT. Met MaaS biedt Districomm haar leveranciers ondersteuning en advies bij hun PR en marketingstrategie. Van contentcreatie tot aan distributie gebruikmakend van de grootste geprofileerde eigen database van het channel.