Over D2C gesproken – Fritz! doet aan rechtstreekse verkoop

AVM, dat vorig jaar een investeerder als grootaandeelhouder kreeg, heeft met ingang van 1 oktober voor tien Europese landen een eigen webshop. Enkele dagen na het artikel over D2C zien we een nieuw voorbeeld van rechtstreekse verkoop van fabrikant aan eindklant.

fritz-logoIn een Duitse melding geeft de fabrikant aan dat geïnteresseerden tot nu toe na het bekijken van de productpagina’s zonder een spoor achter te laten weer verdwenen. Of ze naar de websites of winkels van retailers gingen voor een echte bestelling was nooit duidelijk.

Nu kan de prospect doorklikken en direct een bestelling plaatsen. Prettig voor Fritz! Maar of het kanaal daar gelukkig van wordt? Via de eigen webomgeving gaat ook advies en aftersales support geleverd worden. Dat lijkt voor resellers ook geen prettige ontwikkeling.

Overigens is een van de hoofdredenen voor deze stap volgens het bedrijf dat zo de merkbekendheid (niet naamsbekendheid!) verder kan worden opgebouwd. Ook zoiets schijnt tegenwoordig een “strategische stap” te zijn. In het onderzoek waar ITchannelPRO eerder over schreef is dat niet genoemd als argument om voor D2C te kiezen.

 

Mobiele versie afsluiten