Tijdens de 23e GTDC Summit Noord-Amerika vond een week geleden plaats. Thema’s waren onder andere verschuivingen in de verwachtingen van kopers en consumenten en kansen voor het snel evoluerende kanaalecosysteem.
“Distributeurs blijven luisteren naar alle leden van het IT-ecosysteem en werken voortdurend om de behoeften in de markt te begrijpen,” zei Frank Vitagliano, CEO van GTDC tijdens zijn openingswoorden. “Zoals dit onderzoek laat zien, blijven distributeurs aanzienlijk investeren in belangrijke competenties en hun capaciteiten ontwikkelen om te voldoen aan de IT-vereisten van de toekomst.”
Vitagliano benadrukte ook de waarde van orkestratie in de sector met de toenemende complexiteit van de technologieën, bedrijfsmodellen en klantrelaties. “Denk aan de ontwikkelingen op het gebied van kunstmatige intelligentie, cyberbeveiliging en cloud computing, en het beheren van relaties met hyperscalers en andere alliantiepartners. Of je nu een nieuwe of een gevestigde leverancier bent, distributeurs vereenvoudigen, vergroten en helpen bij het beheren van de complexiteit.”Vation Ventures managing partner en medeoprichter Joe O’Callaghan: “Onze onderzoeken in de sector wijzen erop dat cloud- en servicemodellen volwassener worden en het tijdperk van digitale distributie bepalen. Het gebruik en de verkoop van AI en cyberbeveiliging zal toenemen, terwijl leveranciers en aanbieders van oplossingen steeds meer naar hun distributeurpartners zullen kijken om hun mogelijkheden uit te breiden met extra professionele services en ondersteuningsopties.”