• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Nuvias: distributeur van netwerkinnovatie

Interview Dennie Klaasen-Bos (Nuvias) en Steven Blees (Juniper)

29-12-2021
Dennie Klaasen-Bos
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Infrastructuur is belangrijker dan ooit binnen de ICT-omgeving. Hybride werken heeft een vlucht genomen en IT-afdelingen moeten daarom de datastromen vanuit alle kanten goed in de gaten houden. Juniper Networks biedt routers die dergelijke operaties automatiseren met AI. En daarbij is Nuvias de value added distributeur.

Dennie Klaasen-BosVragen rond veiligheid, dataverwerking, servercapaciteit en cloud computing of on-premise zijn actueler dan ooit. ICT-managers moeten hierop hun aandacht vestigen, maar ze moeten ook kunnen terugvallen op hun partners.

Distributeur Nuvias pakt dat aan door nauwe samenwerking met innoverende vendors, zo zegt Sales Manager Dennie Klaasen-Bos. “Geen andere partij dan de distributeur heeft binnen de ICT-kanaal zoveel zicht op wat er zich in de markt bevindt aan partijen en oplossingen”, legt hij uit. “Geen enkele andere partij is dus in staat om alternatieven tegen elkaar te zetten en klanten daarover goed te informeren.”

Access points met Mist AI

Naast de traditionele rol van de distributeur om voorraden aan te houden en te leveren, is het ook belangrijk dat ze de opbouw van kennis faciliteren bij resellers. Die rol wordt nóg belangrijker wanneer het gaat om innovatieve producten. Mede daarom kiest Juniper voor Nuvias voor het leveren en ondersteunen van de access points met Mist AI. “We gaan hiermee niet uit van de connectiviteit, maar van de gebruikservaring”, zegt Steven Blees, Enterprise Sales Director Benelux van Juniper Networks. “In plaats van dat je de ICT-afdeling moet bellen, houden microservices in de cloud de dienstverlening continu in de gaten.” Potentiële problemen worden hierdoor meteen inzichtelijk en kunnen onmiddellijk worden verholpen.

Steven Blees “Traditioneel was altijd het probleem dat je geen verbinding kunt maken, en dat je dan iemand belde met de vraag om het op te lossen. Met Mist AI zorgt de analyse op het apparaat ervoor dat de gebruikerservaring altijd optimaal blijft.”

De oplossing komt volgens Blees en Klaasen-Bos als geroepen. Hybride werken heeft onder meer gezorgd voor een versnippering van medewerkers over verschillende locaties. Het oplossen van problemen op afstand -vaak nog voordat ze zich kunnen voordoen- is een zeer welkome functie.

Router neemt werk over

Eigenlijk neemt de router dus een groot deel van het werk van de ICT-afdeling over. Het past daarmee volgens Klaasen-Bos precies in het straatje van Nuvias. “Wij weten als geen ander dat ICT-partners worden overspoeld met informatie en vragen vanuit hun eigen klanten”, zegt hij. “Tijd is altijd een factor. Juniper is de enige leverancier die in staat is om kunstmatige intelligentie toe te voegen aan het complete portfolio. Let wel: niet alleen de software, maar gekoppeld aan de hardware.”

Nuvias beschikt over ruime expertise over de technologie van Juniper. “We bieden ook tools om partners mee te ondersteunen: SkillUp voor trainingen, en PowerUp, waarmee partners kant-en-klare campagnes kunnen opzetten. Met NuviasFlex bieden we een geautomatiseerde abonnementstool voor snelle facturatie en schaling. En NuviasRed, ons whitelabel servicepakket.” Met dat pakket kan Nuvias de support overnemen uit naam van de reseller. Dat alles komt bovenop de meer standaard dienstverlening als pre-staging en configuratie.

Voordelen organisaties

Dat alles straalt ook goed af op de oplossingen van Juniper, die op zichzelf al zeer eenvoudig zijn in de implementatie. “In de kern is het een AI-oplossing in de cloud”, zegt Blees. “De uitrol gaat vrijwel automatisch, en is ongeveer zeven keer sneller dan oplossingen uit vorige generaties. En organisaties merken ook meteen de voordelen ervan. Supporttickets kosten 96 procent minder tijd om af te handelen, en je hebt ook nog eens 97 procent minder tickets. Dat heeft als consequentie dat technici zelfs 85 procent minder tijd kwijt zijn op locatie”, zegt Blees.

Juniper heeft zoveel vertrouwen in hun oplossing, dat ze samen met Nuvias een erg eenvoudige manier van sales kunnen aanhouden. “We houden een demonstratie van een uur op de locatie bij een klant waar de meeste uitdagingen zijn”, zegt Blees. “Soms hoor je dat er nergens uitdagingen zijn, maar vaak blijkt dat al snel niet het geval. Uit die demonstratie blijkt vrijwel meteen waar de problemen zaten en hoe ze snel kunnen worden opgelost. We krijgen daarop een erg goede respons uit de markt.”

Sommige bedrijven kunnen wat huiverig worden als het gaat om het sturen van data naar cloud-services. “Maar we zijn volledig compliant. We werken niet met gebruikersdata, en in Europa hosten we alles in Duitsland, het land met de strengste regels op het gebied van databescherming”, vertelt Blees.

Magic Quadrant-leider

Niet voor niets is Juniper vorig jaar uitgeroepen tot Leider in het Magic Quadrant van Gartner voor LAN en WLAN, een rol die meestal is weggelegd voor de allergrootste spelers in de markt. “Dit is echt het netwerk van de toekomst”, vat Blees samen. “De klantervaring is echt subliem. Ik heb in mijn carrière nooit eerder meegemaakt dat we ongevraagd mails met complimenten van klanten krijgen.”

 

(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nummer 4)

Tags: distributeurITchannelPRO Magazinenetwerkspecialistrouter

GerelateerdeBerichten

nieuws

Kort nieuws Mediamarkt en Siewert & Kau

2025/07/31
GTDC

GTDC rapport met best practices over distributie onboarding

2025/07/31
Volgend bericht
KPN Partner Network Ede Ingang

KPN Partner Network: Vision Re:connect

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon