Nieuwe strategie T-Mobile: focus op ‘Mobile First’

nieuwe-strategie-t-mobile-focus-op-mobile-first-

T-Mobile heeft de nieuwe strategie voor de komende drie jaar aangekondigd. De focus ligt hierbij volledig op ‘Mobile First’.

Het bedrijf anticipeert daarmee op de mobiele digitalisering van de samenleving. Deze wordt gekenmerkt door een veranderende informatiebehoefte en toename van dataconsumptie via mobiel internet bij zowel de consumenten als in de zakelijke markt. Om de herpositionering op korte termijn te kunnen realiseren en daarmee de groei in abonnees van de afgelopen kwartalen verder te versnellen, heeft moedermaatschappij Deutsche Telekom voor T-Mobile Nederland een investeringsprogramma opgezet. De eerste stap van dit programma was de investering in het geheel vernieuwde netwerk dat het afgelopen jaar is gerealiseerd. Deze wordt nu opgevolgd door een nieuwe merkpositionering, een uitbreiding van het productaanbod en de uitrol van een nieuw samenwerkingsplatform. Op dit samenwerkingsplatform ontwikkelt T-Mobile in co-creatie met ontwikkelaars, experts en het brede publiek nieuwe mobiele toepassingen.

“De telecommarkt is fors in beweging: de inkomsten uit het traditionele bellen en SMS-en lopen al jaren terug en Nederland schakelt over op mobiel internet. Daarnaast bieden telecom-organisaties alles-in-één pakketten aan, waarbij ‘convenience’ voorop staat en neemt het aantal aanbieders in Nederland in de toekomst af”, aldus Mark Klein, CEO van T-Mobile Nederland. “De vraag was: hoe kan T-Mobile zijn positie in deze context de komende drie tot vijf jaar verder versterken, in zowel abonnees als omzet? Om die vraag te beantwoorden hebben we, samen met Deutsche Telekom, een driejarig strategisch plan ontwikkeld, waarmee we ons komende jaren sterker onderscheiden van andere aanbieders. Het plan – waarbij met een schuin oog naar het succesvolle T-Mobile USA is gekeken – geeft qua positionering, merk en proposities een duidelijk en uniek antwoord op de uitdagingen waar T-Mobile Nederland voor staat. Dit is het begin van een nieuwe periode voor T-Mobile, waarin we gedurfde keuzes maken.”

Mobiele versie afsluiten