3CX, ontwikkelaar van de next-gen UC-oplossing op softwarebasis, kondigt zijn nieuwste productontwikkeling aan. PBX Express is een online wizard waarmee gebruikers en resellers eenvoudig een volledige telefooncentrale kunnen configureren in een Cloud naar keuze.
PBX Express is ideaal voor kleine bedrijven die behoefte hebben aan een volledig functionele telefooncentrale die in de Cloud kan draaien en waarover zij de volledige controle hebben, voor een fractie van de kosten van andere cloudoplossingen. Klanten zijn ook volledig vrij in de keuze voor SIP-trunks en -apparatuur, en kunnen gebruikmaken van tal van productiviteitsverhogende functies. Denk hierbij aan softphone- en smartphoneclients voor Windows, Mac, iOS en Android; aanwezigheid, chat en geïntegreerde videoconferenties; een onbeperkt aantal extensies, 8 gelijktijdige gesprekken en 5 conferentiedeelnemers; en dat allemaal gratis.
Nick Galea, CEO van 3CX: “Met PBX Express is implementatie van 3CX in deCloud een fluitje van een cent, en daarbij kun je kiezen uit een van de vele toonaangevende maar betaalbare Cloud-providers. Behoud de controle, verlaag de kosten.”
Gebruikers worden in acht stappen geholpen bij het opzetten van een volledig nieuwe telefooncentrale op Google Cloud, Amazon, OVH of een willekeurige andere VPS-provider op basis van OpenStack. Bovendien zijn dezelfde functies, instellingen en beheeropties beschikbaar als in de bestaande lokale en cloudversies van 3CX.
3CX-partners kunnen managed hosting aanbieden via toonaangevende Cloud-provider
Met PBX Express kunnen resellers eenvoudig onder hun eigen account een speciale instance van 3CX opzetten bij een van de toonaangevende Cloud-providers, en deze instance volledig beheren voor de klant. 3CX-partners hoeven niet meer te investeren in hardware en speciale servers om een complexe, gedeelde 3CX-installatie op te zetten.